Firma CryTek ujawniła, że w obecnej fazie produkcji ich najnowsze dzieło osiąga lepszą wydajność na Playstation 3 niż na konsoli Microsoftu.
Kontrowersje wokół multiplatformowego Crysis 2 stale rosną. Zaprezentowane jakiś czas temu możliwości silnika CryEngine 3 ujawniły mocne nastawienie jego twórców na pełną kompatybilność z konsolami nowej generacji. Potwierdził to zresztą jeden z szefów CryTeka. Próbując wyjaśnić zawiłości produkcji Cevat Yerli niezbyt szczęśliwie oznajmił, że podczas prac nad Crysis 2 odrzucane są rozwiązania nie działające jednoczenie na wszystkich platformach.
Oczywiście, jak należało się spodziewać wypowiedź ta rozpętała niezłą burzę wśród zagorzałych fanów serii Crysis. Najwięcej na zapowiedzianych zmianach zyskać mieli bowiem posiadacze konsol. Okazuje się jednak, że i oni mogą mieć pewne problemy z nową produkcją CryTeka. Wczoraj jeden z wysoko postawionych pracowników studia - Carl Jones, w wywiadzie udzielonym redaktorom Playstation 3 Magazine stwierdził, że porównując wersje konsolowe Crysis 2 obecnie gra działa lepiej na platformie Sony.
"Na tę chwilę udało nam się uzyskać minimalnie lepszą wydajność na konsoli Playstation 3 w porównaniu do Xboxa 360.” – powiedział Carl Jones. I dodał – „Jestem jednak przekonany, że wszystkie produkcje korzystające z silnika CryEnigine 3 będą jeśli nie najładniejszymi, to z pewnością znajdą się w pierwszej trójce najładniejszych tytułów na wszystkie platformy.”
Źródło: tgdaily.com
Interesujesz się Crysis 2? Przeczytaj inne wiadomości o tej grze |
Komentarze
367jak widać sam crytek przyznaje że crysis 2 może nie dorównać grafiką takiemu uncharted 2 czy gow3, ale jak na silnik multiplatformowy to i tak jest to spore osiągniecie.
Moim zdaniem jeśli konsole nie staną się choć trochę modularne jak pecety to marna ich przyszłość no chyba, że nowe wersje zaczną wychodzić częściej, a nie tak jak teraz co 5-7 lat
zapewne czterojajowca i hajEndowej karty dx11 nie wspominając o skromnej ilości pamięci RAM gdzieś w granicach 4GB :P
można napisać optymalizacja
czy lepiej
marketing?
Mam równiez Uncharted 2 i GOW3 wiec nie sadz ludziom kitu o przewspanialej grafice PS3 bo to nie do konca prawda ..konsole sá mocno ulomne wzgeledem pc i tyle... KONSOLA TO POPROSTU TANIE ROZWIAZANIE DLA MAS I TYLE...
pozdro
Co do bebechów Xboxa to jego GPU jest odpowiednikiem tak naprawdę Radeona 1900 XT, na tej Karcie Crysis tnie niemiłosiernie więc pytam jak to się przekłada na wymagania odnośnie pecetów
Tylko widzisz rozdzielczosc textur i efekty czásteczkowe powodujá wtedy opad szczeki ! jestem wybredny jezeli chodzi o grafe ale jak do tej pory Metro 2033 jest BEZAPELACYJNIE NAJLEPEIJ WYGLADAJACA GRA NA WSZYTKIE PLATFORMY wláczajac GOW3 itd.. I nie faworyzuje tutaj zadnej ze stron ... poprostu konsole ze wzgledu na mocno juz przestarzale uklady graficzne nie wyswietla takiej grafy.. Owszem GOW3 jest gra bardzo dobrá i niezwykle widowiskowá ale nia ma tam jakis super zaawansowanych wodotryskow grfaicznych swiatlocieni itd..
pozdro
Niestety najprostszym sposobem jest zredukowanie wielkości tekstur, które w śmiesznej rozdzielczości oferowanej przez konsole i tak są rozmazane, ale na PC czy nawet porządnym laptopie straszą pikselozą.
Jednak w przypadku drugiej części Crysisa, ten problem nie występował. Na kilku zaprezentowanych screenach w wysokiej rozdzielczości musiałem dobrze poszukać, aby odnaleźć jakiekolwiek niedoskonałości grafiki. No cóż, chyba pozostaje tylko czekać na recenzje.
http://www.youtube.com/watch?v=aZR5IvXGMts
A tak i się miło pojechało (w granicy rozsądku) po różnych środowiskach zetkniętych ze środowiskiem komputerowym/graczy a tu i wyskoczyło że podczas pisania sesja się skończyła i piękny tekst szlag trafił..
Więc wszystkim w temacie mówię/piszę: LOL
tjindy-No lol...wiesz jak tu wpadł Wulfen ze swoimi opiniami to widzisz co się narobiło...
Pokaż mi grę na pc w której teren zbudowany jest z takiej ilości wielokątów co w Uncharted 2 i Killzone2 nie wspomnę o God of War3.
I nie ośmieszajcie się tekstami typu że w PS3 siedzi leciwy GPU bo nie tędy droga zapomnieliście o procesorze Cell który wspomaga grafikę przetwarza różne efekty.
Cały ten DX11 nic specjalnego nie wprowadza stoi w miejscu PS3 ogarnia ten DX11 palcem w dup...
Cell może robić za grafikę jakby ktoś nie wiedział PC to nie PS3 inna architektura inna bajka.
Moc PS3 tkwi w architekturze i procesorze cell.
W PS3 tak nie dawno zwolnili dodatkowej pamięci 70MB z optymalizowali system w PS3 który pobierał 120MB teraz jest tylko 50MB czyli dodatkowe 70MB zostało wolnego do dyspozycji czyli gier.
70 MB dodatkowej pamięci dla konsoli to nie w kij dmuchał jeszcze nie takie fajerwerki efekty graficzne zobaczymy a najlepszym na to dowodem będą jeszcze gry jak Gran Turismo 5 Uncharted3 i Killzone3.
I przestańcie bronić się tym Crysis w kółko przecież tam już jest przestarzała grafika.
Nie piszczcie głupot że Crysis2 i CryEngine3 jest gorszy od Crysisa CryEngine2.
Kolejna bzdura że po roku po premierze PS2 odstawała graficznie od PC-tów.
4 rok idzie PS3 i trzyma poziom a nawet przewyższa to o czymś świadczy.
God of War 3 na PS3 jest tego przykładem i jak na razie pierwsze skrzypce gra PS3 pod względem graficznym.
Możliwości PS3 zobaczymy jeszcze w takich tytułach jak Gran Turismo 5 Uncharted3 i Killzone3.Kolejna poprzeczka zostanie podniesiona wysoko.
A pózniej to już kolejna generacja (PS4) i zacznie się bajdurzenie że po roku konsola nie będzie miała startu graficznie do PC szkoda słów.
Resztę zostawiam wulfen-owi bo konkretnie piszę wie co w trawie piszczy.
Życzę powodzenia na blaszanych pudełkach.
prawie 4,5 roku temu, dla sprzetu elektronicznego,komputerowego to jest przepasc, nie zapominajmy ze za konsole x360 zaplacimy dzisiaj 600-700zl a za taka cene to do PC dokupimy sobie sredniej klasy karte graficzna, wiec najezdzanie na konsole jaka ona slaba zla i w ogole jest bezsensowne.
Cofnijcie sie 5 lat do tylu i zobaczcie jak wygladaly gry na pc, gdy konsole wchodzily w tym 2005 roku, a pozniej ps3 to malo ktora gra mogla sie z nimi rownac, nie mowiac juz o grach na konsole ktore maja czesto stale fps rzedu 60fps.
Owszem dzisiaj juz to sie zmienia, sa granice sprzetu, granice jego mozliwosci, dlatego srednio co pare miesiecy, ja wiem co pol roku wymienia sie cos w PC, a to dysk twardy a to procesor a to cos innego.
Wielka zaleta konsol jest to ze przy pisaniu na dana konsole nie ma problemu z optymalizacja, gdzie w przypadku PC jest to trudne, trudne by gra dzialala na roznej konfiguracji.
jezeli sie doczekamy nowych konsol, nowej generacji to znowu bedzie ta sama sytuacja ze przez najbllizsze 2 lata PC bedzie troche w tyle, pozniej czas ktory plynie nie ubłagalnie bedzie dla konsol ich zmorą.
- jasne dawaj,
- zobacz jaki mam ladny pixelek,
- nie, moj ladniejszy,
- o kurcze no tak, przegralem ;(
- ale fajna gra co?
- no super mega,
- to lepsze niz prawdziwa miodnosc, grywalnosc w innych grach
- RACJA!!!
- Ambient occlusion / contact shadows
- Shadows on transparent geometry
- More efficient anti-aliasing
- Dynamic radiosity
- usprawniony MSAA
Deferred Rendering to przyszłość.
Jestem szczęśliwym posiadaczem PS3 od premiery GoW3. Tylko dla tej gry kupiłem :) Skońćzyłem w 100% po 60h przed konsolą w 5 dni :P Tak po 12h dziennie przed ekranem, oczy bolały, ale nie dało się oderwać... Nie jestem fan boyem, ale uważam że jeżeli coś jest "lepsze" jak w tytule news'a dla mnie oznacza to, że trudniej się oderwać od gry.
Dla mnie nie liczy się grafika, tzn ta sucha na papierze. Tylko to co moje oczy widzą :P Pozdrawiam fanów PS3 Wulfena i Killzone'a dobrze radzą, pozdrawiam też fanów PC i CryEngine'a :) Też dobrze radza :P
Wracając do ilości dodatkowego RAM który znaleźli softwarowcy jest dość znaczna. Dla przykładu G-bufor w Killzone 2 zajmował raptem 32MB XDR przy 720p. Co do samej rozdzielczości to ważne aby każdy element był podobnej rozdzielczości na osi głębokości (depth buffer). PS3 jest stworzone do Deferred Rendering (po tą są właśnie 128-bitowe rejestry ). Ktoś wspomniał o oświetleniu - CPU spokojnie sobie radzi ze słońcem w czasie rzeczywistym i dynamicznym światłem (+MSAA).
Dużo gier które wyglądają znaczenie lepiej w 720p niż wiele w 1080p. Sapera też można mieć w 1080p. Gra z natywnym 1080p - WipEoutHD?
Wielu z Was nie rozumie co oznacza słowo grafika. To nie tylko sama rozdzielczość.
Jest jeszcze fizyka, AI, oświetlenie, mechanika. Realistyczny wiatr i deszcz potrafi zjeść ogromne pokłady mocy sprzętu.Fakt jest taki, że nie wiecie nic o tej konsoli, a jedynym argumentem i faktem jaki znacie jest to, że GPU jest robione we współpracy z Nvidia i ma 256MB pamięci.Problem w tym, że większość exów od SONY na tą konsolę hula na CPU, a nie na GPU.
Generalnie moc PS3 to w znacznym stopniu architektura. Cell ma 1 rdzeń PPU ( powerpc ) i 7 rdzeni SPU ( synergistic processing unit ). Słowo "synergistic" jest tu kluczem, bo oznacza kompletne współdziałanie. Jest to zrealizowane inaczej niż wielordzeniowość znana z PC czy Xbox360. W przypadku PS3 rdzenie mają jednoczesny dostęp do tych samych obszarów pamięci bez czekania na swoją kolej jak ma to miejsce w przypadku architektury np. intelowskiej. Przy wykorzystaniu szybkich DMA daje to możliwość jednoczesną możliwość przetwarzania informacji leżących w tym samym obszarze pamięci. Wykorzystuje się to przy post-processingu opartym na SPU - wiele efektów nakłada się praktycznie w tym samym czasie i jedyne kolejkowanie jest powodowane synchronizacją wątków SPU zbudowaną na api zbliżonym libspu2. Oznacza to, że 7 wątków pracuje jednocześnie nie czekając aż procesor pozwoli wykonać im zadanie. Teoretycznie więc pewne rzeczy da się po prostu zaprogramować na działające 7 razy szybciej. Jako przykład podaję czasami efekt light-bloom. Wymaga on 3 etapów - gaussian blur w poziomie, w pionie i miksowanie rezultatu. Jeśli masz framebuffer, to jednoczesny dostęp do niego przez SPU pozwala ci zaprogramować ten efekt na 3 wątkach, które działają jednocześnie. W uproszczeniu jeden piksel framebuffera zostanie przetworzony tak, jakby processing wymagał jednego, a nie trzech etapów.
- ładować większe tekstury ( dekompresja w locie i rasteryzacja poza pamięcią wideo, duża tekstura jest podzielona na mniejsze, deferred rendering )
- podrasować funkcjonalność GPU poprzez dodanie wirtualnych procesorów
- wykonywać post-processing
- zminimalizować zużycie pamięci poprzez renderowanie fragmentami ( jeśli masz np. rozdzielczość 1280x720, to nie musisz tworzyć takiego dużego bufora, może stworzyć mniejszy i blitować fragmentami na ekran, przez wykorzystanie DMA i wątku SPU można to robić błyskawicznie ).
- Uncharted 2 pokazuje, że można również zasymulować vertex shader na SPU ( KZ2 robił to tylko z pixel shaderem, przy czym oświetlenie też na SPU było zrobione.
Nie wyobrażam sobie PS4.
Dziękuję za uwagę.
tylko mam jedna rade do dla Ciebie :) tutaj konsole i konsolowcy nie sa lubiani z tego co juz mozna bylo zauwazyc w nie jednym news'ie a polemika z ludzmi zwlaszcza z takimi jak STALKER__PL__ jest bez celowa :) Ty mozesz wiedziec swoje a on i tak zawsze ma swoja racje, taka prawda ktora juz widac od dawna
poza tym niech oni sobie graja w "grafike" skoro sa tacy ograniczeni i chca tylko lepszej grafiki ponad grywalnosc etc
PS3 FTW !! =P
I jeszcze jedno wydając taką kwotę wiem że mi gra pójdzie na 100% będzie chodzić płynnie i dostaje dopracowany tytuł.
A ty z każdym nowym tytułem będziesz się motał kombinował i buchał złością że coś nie tak jest na PC-cie to gra będzie zwalniać to 15 klatek na sekundę albo zawieszka przez system i inne ustrojstwa.
Już widzę ten lament kiedy wyjdzie Crysis 2 a my na konsolach będziemy grać już bezstresowo w ten tytuł.
Tylko wykłócanie się o to u kogo są mniej poszarpane są cienie...:/
co wy na to konsolboye ??? już balas w majtach ze strachu że kupiliście shit hahaha jak ja lubię cisnąć lamki
http://www.youtube.com/watch?v=2lBM7hQpmm0
Przestań takie efekty jak ten deszcz czy oświetlenie jest już na PS3 niczym żeś nie zaskoczył ale nie powiem na poziomie w końcu jakieś postępy.
http://www.youtube.com/watch?v=7qK3PE0suAE
PO lewej słynny render po prawej pełna wersja gry która wyszła i co powiecie.
http://img115.imageshack.us/img115/3449/kz205vs08vw0.jpg
Wyszło jeszcze lepiej...
Nagle wszyscy zapomnieli jak to fanboje ujadali że to zwykły render itp.
Nie ma to jak konsole tutaj dopiero dostajemy ten prawdziwy skok w grafice co 6 lat.
A co mamy na PC-tach kupują karty graficzne co roku za gruby szmal pobiera to prądu temperatury że jajka można gotować podniecają się jakimś jednym nowym efektem albo Crysisem już starym gdzie do tej pory nic szczególnego w grafice się nie pojawiło.
Pc to multi platforma sluzy do wielu rzeczy oprocz grania i takie klotnie to kretynizm ktory ma was w czyms dowartosciowac ? MAsz konsole lub pc to idz sie nia naciesz a nie szukanie dowodow na ladniejsza grafike xD
K$%*#@ istne przedszkole :/
http://new.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Najwazniejsze_silniki_gier_cz._1-2798/strona/8878.html
Co do wypowiedzi powyżej, to od 2007 roku CryEngine2 jest wciąż najlepszym silnikiem graficznym i zmieni się to z wyjściem CryEngine3.
PC ftw!