Frostbite 2: gry na tym silniku ruszą jedynie na 64-bitowych systemach operacyjnych
Promocja Windows 8?
Johan Andersson z DICE zapowiedział, iż przygotowywane przez studio gry wykorzystujące silnik Frostbite 2.0 zadziałają jedynie na systemach 64-bitowych.
Taki oto wpis umieszczony został na Twitterze głównego programisty DICE:
"W 2013 roku planujemy wydanie gier wykorzystujących silnik Frostbite 2.0, które wymagać będą 64-bitowego systemu operacyjnego. Jeśli jesteś na 32-bitowym, masz wielką okazję do zainteresowania się Windows 8."
Wbrew pozorom takie kroki mogą nieco rozczarować sporą część graczy. Nie wszyscy bowiem zdecydują się na zmianę systemu, a tych, którzy korzystają z 32-bitowych wersji jest jeszcze naprawdę wielu. Ba, jest ich nawet więcej niż tych, którzy mają system 64-bitowy.
Tymczasem produkcji wykorzystujących Frostbite 2.0 będzie przybywało. Jeszcze w tym roku pojawi się Medal of Honor: Warfighter, potem Command & Conquer: Generals 2, a w dalszej perspektywie nowe odsłony serii Mirror's Edge i Battlefield. Ostatnio zapowiedziano też, że 64-bitowy system potrzebny będzie do uruchomienia gry Dead Space 3.
Wszystko są to tytuły naprawdę interesujące i aż żal będzie, gdy zamiast gry pozostanie tylko oglądanie gameplay'u.
Co sądzicie o konieczności korzystania z 64-bitowego systemu?
Więcej o grach:
- Diablo 3 Whimsyshire: w grze jest sekretny poziom - sprawdź jak do niego dotrzeć
- Crysis 3: obszerna galeria - szykuje się bardzo klimatyczny tytuł
- Sniper Elite V2: gra jest już w sklepach i zbiera pochlebne opinie
- Dishonored: data premiery gry - steampunkowego FPS od Arkane Studios - trailer
- Assassin's Creed 3: data premiery gry i trailer z pierwszymi fragmentami gameplay'u
Źródło: vg247, latestnewsexplorer, youtube
Komentarze
14464 bity to powinna być podstawa od wielu lat. Microsoft z niewyjaśnionych przyczyn wydał Windows 7 w wersji 32 bit. Po co? Nie wiem. Coś słyszałem że Windows 8 też ma mieć taką wersję. Obym źle słyszał.
Skoro producenci systemów wolą stagnację to chociaż producenci gier niech zrobią wreszcie ten krok i odetną się od 32 bitów.
Dla mnie to bardzo dobra wiadomość, niech zmuszają siłą producentów systemów do zaniechania produkcji wersji 32 bitowych.
kazdy procek od starych athlonow 64bit pozwala na instalacje, posiadanie 4gb tez dzisiaj ciezkie nie jest
a i aplikacje 64bitowe dzialaja lepiej, ostatnio testowalem mediacoder, roznice nawet 10% wzgledem 32bity, przy kodowaniu materialu hd liczonego w godzinach takie 10% to genialny wynik
Czas najwyższy na przesiadkę. Chyba nie po to kupujemy technologicznie nowy sprzęt, żeby korzystać z kilkunastoletniego systemu operacyjnego.
@ares87
Da się tylko musisz mieć tą samą edycję. Nawet w licencji masz napisane. Jeżeli wpiszesz klucz od Home Premium do wersji Ultimate to na pewno Ci nie zadziała
Co do tematu, to ponoć z tego silnika ma korzystać także Dragon Age III.
dla was 64 vs 32 to tylko ilosc ramu.. ja pierdziele..
Nie da się wpisać klucza z wersji win7 system x32 na win7 x64 już próbowałem :)
Moim zdaniem nie jest to żadna rewolucja...
To nieuchronna ewolucja, która została wymuszona przez rozwój sprzętu i oprogramowania. Teraz dotyka branży rozrywkowej i będzie to krok do przodu. Gorzej, jeśli platforma Frostbite 2 do działania będzie wymagać obecności systemu Windows 8...
Cóż, takiej przesiadki z Windows 7 nie planuję i jestem skłonny powstrzymać się od zakupu gier działających z tym silnikiem. Tak może postąpić wielu graczy, dlatego ciężko uwierzyć, by producenci w taki sposób ograniczali sobie rynek zbytu.
A jak Microsoft mysli, ze kupie Windowsa 8, to sie myli. Te badziewie mi sie nie podoba i przesiade sie na 64 bitowa siodemke.
Co do win7, to jesli dobrze kojarze zdecydowano sie na wersje 32bit bo wbrew pozorom nie kazdy procesor obslugiwal rozkazy x64, intel w tanszych pentiumach/celeronach chyba wylaczal obsluge x64 (pierwsze prescotty), wiec nie kazdemu to by poprostu wogole ruszylo.
Ale trzeba iść naprzód, 64 bity to przyszłość. Lepsze to, niż konieczność nabycia najnowszego GeForce :P
32bit do śmieci!
ci co bija piane ze "znowu cos nowego ;////" to se kruwa siedzcie na 16 bitowych systemach i prockach... dzis nikt o tym gownie nie chce slyszec... tak samo jak za 5 lat nikt o 32 bitach nie ebdzie ccaial slyszec
jak ja nienawidze ludzi, ktorzy maja alergie na slowo "zmiana"
co drugi komentator to kretyn, ktory nie uie czytac albo pirat, skoro widzi wielki problem w przeinstalowaniu windowsa, msz oryginala? to bez problemu przeinstalujesz. windows i tak lubi raz na jakis czas sie przeinstalowac, wiec kzdemu na dobre to wyjdze.
sprzet juz w 2005 roku obslugiwal systemy 64 bitowe. dzis tylko gowniane atomy nie obsluguja, ale one sie nadaja co najwyzej na obejrzenie poczty.
ode mnie wielki mega plus dla panow z DICE.
wcale to nie musi byc umowa z MS, moze po prostu od siebie dali w komentarzu.
32 bity powinny umrzec dawno temu, tak jak 16 bitow umarlo...
Tak? A może jakieś dane czy coś do poparcia tego? :P Ktoś prowadzi takie statystyki na poziomie kraju? :P (wiem, czepiam się:P)
wg ankiety steama z kwietnia tego roku, 53.86% userów ma win7 x64, doliczając do tego 6.28% z visty x64 mamy lekko ponad 60% :P Co prawda tylko w odsetku użytkowników steam - lecz pamiętajmy, że bardzo dużo liczba gier korzysta z niego.
liczenie na wiekszych liczbach = wieksza precyzja + wieksze tereny + wieksze tekstury + wiecej detali + lepsze cienie[dokładniejsze]
a potem kretyni narzekaja, ze wychodzi RAGE ktory ma "zalosne tekstury", jakby dali lepsze to polowa osob nie byla by w stanie gry wlaczyc.
w czasach 16 bitowych procesorow, tez wystarczylo 16 bitow i tamta ilosc pamieci, dzis jakbys mial miec 128 mb ramu, to bys tego gowna dotknac nie chcial..
przez to ze userzy przyrosli do 32 bitowych wersji mamy cholerny zastoj...
dzis pracowalem w studiu z dzwiekiem... duze pliki, duza sesja... co chwile OUT OF MEMORY.. a niestety pod 64 bit sie nie da, bo program sie nie umie zainstalwoac w srodowisku 64 bitowym.. bo sterowniki wlasne bo to bo tamto...
gry nie powstaja = nie sa wykorzystywane mozliwosci = gry nie powstaja, bo developerom sie nie oplaca, bo nie ma graczy, bo "w 32 bitach mam wszystko"
ram ramem, tez wazny, ale nie tylko o to chodzi w zmiaie bitowosci.
wielki szacun za tak odwazny ruch dla DICE.