(Wciąż) co trzecia firma w Polsce jest bez strony internetowej
Jedna na trzy firmy w naszym kraju działa bez własnej strony internetowej. Może sporo na tym tracić, podobnie zresztą jak jej klienci.
Dwa lata temu pisaliśmy, że co trzecia firma w Polsce nie ma strony WWW. Z najnowszego raportu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że niewiele się od tego czasu zmieniło.
Najlepiej wypadają duże przedsiębiorstwa (90 proc. z nich ma własne witryny), a najgorzej – te małe (z wynikiem 62,5 proc.). Ogólnie wciąż pozostaje prawdziwą informacja, że tylko dwie na trzy firmy mają strony internetowe.
Na tle Unii Europejskiej wypadamy raczej kiepsko, ponieważ odsetek działających w UE firm ze stronami internetowymi wynosi 77 proc. Absolutnym liderem jest Finlandia (96 proc.), a na podium znajdują się jeszcze Dania (95 proc.) i Szwecja (91 proc.).
Oczywiście są też kraje, w których odnalezienie strony internetowej danej firmy jest jeszcze trudniejsze. Najgorzej wypadają Rumunia (45 proc.) i Bułgaria (51 proc.). Poza nimi słabiej niż w Polsce jest jednak tylko w trzech krajach – to Łotwa, Portugalia i Grecja.
Za główne powody nietworzenia własnych stron internetowych uważa się obawy przed zbyt wysokimi kosztami związanymi z ich uruchomieniem i utrzymaniem oraz trudnościami w ich prowadzeniu. Nie brakuje też przedsiębiorców, którzy twierdzą, że nie potrzebują witryny.
Firmowa strona internetowa tymczasem jest sposobem na docieranie do nowych klientów, budowanie zaufania i renomy marki, zwiększanie rozpoznawalności czy promowanie własnych produktów i usług. Fanpage na portalu społecznościowym w pewnym stopniu rekompensuje jej brak, ale dla starszych osób czy też odcinających się od „social media” użytkowników nie jest to atrakcyjna opcja.
Źródło: GUS, Zenbox, inPlusMedia. Foto: Free-Photos/Pixbay (CC0)
Komentarze
7Nie wyobrażam sobie, aby duża hurtownia internetowa nie posiadała swojej witryny, tak samo jak nie wyobrażam sobie, aby sprzedawca w warzywniaku przy bloku taką stronę posiadał.