SMS-y od momentu ich wynalezienia pełniły już wiele ról i spełniały mnóstwo funkcji. Teraz przyszedł czas na badanie za ich pomocą zachowań klientów.
Powiadomienia SMS to pewna forma rozwojowa krótkich wiadomości tekstowych, do której już przywykliśmy, tak odbiorcy, jak i nadawcy. Nowa funkcjonalność wprowadzona na platformie SerwerSMS.pl pozwala na połączenie powiadomień SMS z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, a tym samym na sprawdzanie zachowań klientów na stronach internetowych.
Ciągle przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że SMS-y wysyłane przez rozmaite instytucje czy organizacje są przede wszystkim narzędziem informacyjnym. Służą do powiadamiania o spotkaniach, promocjach czy specjalnych ofertach. Dziś dzięki remarketingowi, który wykorzystuje zautomatyzowane powiadomienia SMS możliwe jest pozyskiwanie informacji o liczbie logowań czy wejść na daną stronę internetową, co pozwala zmierzyć skuteczność kampanii.
SMS-y wykorzystywane w automatyzacji znajdują zastosowanie nie tylko w działaniach z zakresu remarketingu czy badaniu konwersji, ale również podczas budowania bazy kontaktów oraz w strategiach wzmacniających sprzedaż - informuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl.
Wykorzystywanie SMS-ów do badań zachowań klientów jest dobrym i mało inwazyjnym sposobem docierania do odbiorców, którzy według badania Komunikacja SMS w Polsce 2014 sami są zainteresowani otrzymywaniem wiadomości o ich ulubionych markach, produktach czy usługach. Monitorując zachowanie klienta na stronie i wysyłając odpowiednią wiadomość można zachęcić go do dokonania zakupów w konkretnym e-sklepie.
Innowacyjność działania nowej formy powiadomień SMS polega na stworzeniu odpowiednich reguł, na podstawie których wiadomości będą wysyłane tylko w konkretnych przypadkach. Załóżmy, że klient właśnie opuścił koszyk zakupowy w e-sklepie. Przez to otrzymał właśnie wiadomość dotyczącą udzielonego rabatu na jeden z wybranych produktów w wysokości 20 proc.
Tego typu SMS-y mają odpowiadać na rzeczywiste zachowanie klienta i przekonywać go do podjęcia konkretnej decyzji. Przykład z opuszczeniem koszyka to raz, ale możliwości są większe. Załóżmy, że klient kilkukrotnie przyglądał się jakiemuś produktowi. Wówczas wysłanie wiadomości ze specjalną ofertą zakupową może pomóc mu w podjęciu decyzji i dokonaniu zakupu.
Rzecz jasna potencjał zakupowy to tylko jedna strona medalu. Poza tym, można nadać wiadomość powitalną dla osób, które dopiero co założyły konto w naszym serwisie lub informacje o atrakcyjnej cenie biletów lotniczych do Rzymu komuś, kto kiedyś przeglądał strony związane w jakiś sposób ze stolicą Włoch.
Potencjał tego rozwiązania jest bardzo duży, a jego praktyczne wykorzystanie zależy od pomysłowości, tematyki oraz opracowania odpowiednich schematów działań.
Źródło: SerwerSMS.pl
Komentarze
5rewelacja..
niedługo kupisz elektornikę i w trakcie włączania będą puszczane reklamy wbudowane w sam sprzęt...
Aż się zastanawiam kiedy sygnał oczekiwania w trakcie dzwonienia( piik ... piik ... piik) zostanie zamieniony na reklamy....