Technologie i Firma

SMS-y pomogą w reagowaniu na zachowania klientów

przeczytasz w 2 min.

SMS-y od momentu ich wynalezienia pełniły już wiele ról i spełniały mnóstwo funkcji. Teraz przyszedł czas na badanie za ich pomocą zachowań klientów.

SerwerSMS

Powiadomienia SMS to pewna forma rozwojowa krótkich wiadomości tekstowych, do której już przywykliśmy, tak odbiorcy, jak i nadawcy. Nowa funkcjonalność wprowadzona na platformie SerwerSMS.pl pozwala na połączenie powiadomień SMS z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, a tym samym na sprawdzanie zachowań klientów na stronach internetowych.

Ciągle przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że SMS-y wysyłane przez rozmaite instytucje czy organizacje są przede wszystkim narzędziem informacyjnym. Służą do powiadamiania o spotkaniach, promocjach czy specjalnych ofertach. Dziś dzięki remarketingowi, który wykorzystuje zautomatyzowane powiadomienia SMS możliwe jest pozyskiwanie informacji o liczbie logowań czy wejść na daną stronę internetową, co pozwala zmierzyć skuteczność kampanii.

SMS-y wykorzystywane w automatyzacji znajdują zastosowanie nie tylko w działaniach z zakresu remarketingu czy badaniu konwersji, ale również podczas budowania bazy kontaktów oraz w strategiach wzmacniających sprzedaż - informuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl.

Powiadomienia SMS

Wykorzystywanie SMS-ów do badań zachowań klientów jest dobrym i mało inwazyjnym sposobem docierania do odbiorców, którzy według badania Komunikacja SMS w Polsce 2014 sami są zainteresowani otrzymywaniem wiadomości o ich ulubionych markach, produktach czy usługach. Monitorując zachowanie klienta na stronie i wysyłając odpowiednią wiadomość można zachęcić go do dokonania zakupów w konkretnym e-sklepie.

Innowacyjność działania nowej formy powiadomień SMS polega na stworzeniu odpowiednich reguł, na podstawie których wiadomości będą wysyłane tylko w konkretnych przypadkach. Załóżmy, że klient właśnie opuścił koszyk zakupowy w e-sklepie. Przez to otrzymał właśnie wiadomość dotyczącą udzielonego rabatu na jeden z wybranych produktów w wysokości 20 proc.

Tego typu SMS-y mają odpowiadać na rzeczywiste zachowanie klienta i przekonywać go do podjęcia konkretnej decyzji. Przykład z opuszczeniem koszyka to raz, ale możliwości są większe. Załóżmy, że klient kilkukrotnie przyglądał się jakiemuś produktowi. Wówczas wysłanie wiadomości ze specjalną ofertą zakupową może pomóc mu w podjęciu decyzji i dokonaniu zakupu.

Rzecz jasna potencjał zakupowy to tylko jedna strona medalu. Poza tym, można nadać wiadomość powitalną dla osób, które dopiero co założyły konto w naszym serwisie lub informacje o atrakcyjnej cenie biletów lotniczych do Rzymu komuś, kto kiedyś przeglądał strony związane w jakiś sposób ze stolicą Włoch.

Potencjał tego rozwiązania jest bardzo duży, a jego praktyczne wykorzystanie zależy od pomysłowości, tematyki oraz opracowania odpowiednich schematów działań.

Źródło: SerwerSMS.pl

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    szataniel
    1
    czyli trzeba podać sprzedawcy nr telefonu, a ciekawe co powstrzyma sprzedawce przed jego sprzedażą dalej? ustawa o ochronie danych? polityka prywatności? heh... wystarczy popatrzeć na wyczyny wapstera.
    • avatar
      Konto usunięte
      1
      nie dość że dzwonią by wcisnąć kolejną pseudo promocje to jeszcze będą wysyłać sms z numerów których pewnie zablokować nie będzie można...

      rewelacja..
      niedługo kupisz elektornikę i w trakcie włączania będą puszczane reklamy wbudowane w sam sprzęt...

      Aż się zastanawiam kiedy sygnał oczekiwania w trakcie dzwonienia( piik ... piik ... piik) zostanie zamieniony na reklamy....

      • avatar
        Konto usunięte
        0
        SmS-y to na szczęście powoli przeżytek.
        • avatar
          szataniel
          0
          czyli trzeba podać sprzedawcy nr telefonu, a ciekawe co powstrzyma sprzedawce przed jego sprzedażą dalej? ustawa o ochronie danych? polityka prywatności? heh... wystarczy popatrzeć na wyczyny wapstera.
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Świetna ankieta, trzy odpowiedzi są entuzjastycznie na tak a jedna entuzjastycznie na nie....Myślę że zarówno ja jak i wiele osób robi wszystko aby nie dostawać reklam esemesem a na tym się to skończy. A ten przykład z 20% rabatem po opuszczeniu koszyka w e-sklepie to taka ściema, żeby na siłę pokazać plusy tego rozwiązania co jak wiadomo skończy się spamem na smsa.

            Witaj!

            Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
            Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

            Połącz konto już teraz.

            Zaloguj przez 1Login