Przeglądacie zdjęcia w Grafice Google i nagle zauważacie przedmiot, o którym chcielibyście się dowiedzieć więcej – świetna koszulka, idealny fotel albo cel podróży. Obiektyw to nowa funkcja, która wam w tym pomoże.
Firma Google nie przestaje wzbogacać swoich kluczowych usług i narzędzi o funkcje, które zwiększają ich możliwości i komfort użytkowania. Najświeższą nowinką w wyszukiwarce obrazów jest Obiektyw (Google Lens), który kojarzyć możecie z aplikacji Zdjęcia.
Jak to działa? Gdy podczas przeglądania obrazów w Grafice Google natraficie na zdjęcie przedstawiające przedmiot, który was interesuje, możecie kliknąć ikonę Obiektywu, a następnie wskazać tę konkretną rzecz. Po chwili (dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji) na ekranie pojawią się takie same lub podobne przedmioty, dzięki czemu poznacie ich nazwę, a może nawet od razu kupicie swój egzemplarz…
„Możecie wejść do zakładki Grafika Google na przykład w poszukiwaniu pomysłów na remont swojego salonu i podczas wyszukiwania natrafić na kanapę, która od razu przypadnie Wam do gustu, ale o której nie ma żadnej informacji - skąd pochodzi ani ile kosztuje. Kiedy użyjecie Obiektywu i kliknięcie ją, pokażą Wam się powiązane informacje i obrazy. Dzięki temu będziecie mogli dowiedzieć się więcej na jej temat lub znaleźć sklepy, w których kupicie coś podobnego” – czytamy we wpisie na oficjalnym blogu.
Aktualnie Obiektyw jest dostępny na smartfonach – w wyszukiwarce i w aplikacji. Jego funkcjonalność jest na razie ograniczona, ale z tygodnia na tydzień ma się poszerzać. Po pojedynczych produktach i przedmiotach zacznie rozpoznawać także punkty orientacyjne, zwierzęta i rośliny.
Źródło: Google Blog Polska
Warto zobaczyć również:
- Produkcje YouTube Originals uwolnione - już nie potrzeba abonamentu, ale…
- Netflix zmienia zasady - premiery będą w kinach
- Spotify Premium - 3 miesiące za darmo
- Gmail pomoże pisać bezbłędne e-maile
- Oto dlaczego warto wrócić do szkoły (lub pracy) z Komputronik
- Empik Premium, czyli pakiet korzyści online i offline
Komentarze
4