Need for Speed wraca na szczyt! Shift jest zaskakującym odrodzeniem serii. Mnóstwo adrenaliny, fotorealistyczna grafika, doskonałe wrażenia z jazdy. Autorski silnik gry oferuje świetny model zniszczeń
Wymagania wiekowe: | 3+ | |
Producent: | Slightly Mad Studios | |
Wydawca: | Electronic Arts Inc. | |
Dystrybutor PL: | Electronic Arts Polska | |
Gatunek: | wyścigi | |
Tryb Gry: | single/multiplayer | |
Cena | 99~129 zł (PC) 215 zł (X360) 215 zł (PS3) | |
Premiera: | 15 września 2009 | |
Premiera w Polsce: | 18 września 2009 |
Pierwsze wrażenie – rajku, jak się tym jeździ?! Fizyka jazdy została całkowicie zmieniona. |
Jestem zaskoczony poziomem realizmu. Jest naprawdę wysoki jak na serię Need for Speed. EA wykonało kawał dobrej roboty. Skończyły się czasy, gdy zakręty pokonywało się na pełnym gazie. W Shift niewyhamowanie grozi poważnymi konsekwencjami. Zniszczenia pojazdów są realistyczne i zdecydowanie nie stanowią niczego miłego. Można je oczywiście wyłączyć lub ograniczyć do uszkodzeń wizualnych, bez uszczerbku na zachowaniu się pojazdu.
Bardzo dużo modeli aut – to mnie cieszy, jest z czego wybierać. Nie zabrakło podziału na klasy pojazdów. |
Z serii NFS Pro Street zaciągnięto jedno ułatwienie: strzałki pokazujące optymalny tor jazdy. Wszystkim zaawansowanym graczom polecam także wyłączenie kontroli trakcji, ponieważ auto zachowuje się wtedy nieco sztucznie – samo zwalnia przed zakrętami, co po prostu zabija cały smak rozgrywki.
Całe szczęście pozostawiono tryb Drift. Artystyczna jazda dalej jest m(i)odna ;) |
Dodatkowym atutem są efekty pozwalające do złudzenia poczuć się jak w prawdziwym samochodzie na torze wyścigowym. Podczas jazdy z dużą prędkością krawędzie obrazu zamazują się, obraz staje się niewyraźny. Przy szybkim wejściu w zakręt, lub wpadnięciu w poślizg, ekran ściemnia się. Natomiast po uderzeniu w np. bandę, wszystko dookoła zmienia barwę i jest rozmyte. Trzeba przyznać , że efekt ten jest naprawdę interesujący.
Na zaprezentowanym filmie z gry widać pasek u góry ekranu, jest to wskaźnik punktów profilu. Zlicza on zdobyte podczas wyścigu gwiazdki - punkty, które otrzymujemy np. za zepchnięcie przeciwnika na pobocze, czy efektowne pokonanie zakrętu bokiem.
W grze stworzone zostały dwie kategorie: agresywna i precyzyjna. Agresywna to spychanie przeciwników, obijanie ich pojazdów. Precyzyjna obejmuje wszystkie zagadnienia z techniki jazdy.