Mafia II: 1920x1200, Maksymalne
AA wł., APEX PhysX wysoki
nVidia GTX 480 + nVidia GTX 470 (do fizyki) | ![]() |
nVidia GeForce GTX 480 | ![]() |
nVidia GeForce GTX 470 | ![]() |
nVidia GeForce GTX 460 | ![]() |
nVidia GeForce GTX 465 | ![]() |
nVidia GeForce GTX 285 | ![]() |
ATI Radeon HD 5850 | ![]() |
nVidia GeForce GTS 250 | ![]() |
ATI Radeon HD 4870 | ![]() |
ATI Radeon HD 5770 | ![]() |
ATI Radeon HD 5750 | ![]() |
ATI Radeon HD 4670 | ![]() |
![]() |
Jak wynikać może z powyższego wykresu gra z użyciem APEX PhysX ustawionego na najwyższy poziom może być niemożliwa na kartach Radeon. Nic bardziej mylnego. W niektórych miejscach rzecz jasna spadek wydajności jest odczuwalny i nie można o tym nie wspomnieć. Po prostu GPU kart GeForce radzi sobie z takimi obliczeniami dużo lepiej niż procesor, odpowiedzialny za fizykę w trakcie gry z wykorzystaniem kart ATi. Przez zdecydowaną większość czasu gry nie doświadczyliśmy jednak szarpania animacji, a spadek jej płynności występował sporadycznie.
Benchmark został zaprojektowany w ten sposób, aby pokazać możliwości systemu APEX PhysX. W związku z tym to, co zobaczymy, to bardziej pokaz siły niż coś, co rzeczywiście można faktycznie odczuć na każdym kroku w grze. Przynajmniej jeśli chodzi o natężenie i ilość zbliżeń. Niektórym może wydawać się to oczywiste, jednak uważamy, że benchmark powinien mieć rzeczywiste odbicie w samej grze. Mógł on bowiem wprowadzać w błąd zarówno graczy, którzy próbowali swych sił w wersji demo gry, jak i tych, którzy sugerowali się testami wydajnościowymi przeprowadzanymi właśnie z użyciem owego benchmarka, od których zaroiło się w sieci.
Nawet testowana konfiguracja z GTX 480 i użytym do fizyki GTX 470 była niedostatecznie wydajna (według benchmarka), osiągając 43,5 kl./s.