Kolejny przyklad wykorzystania mocy obliczeniowej kart graficznych w grafice 3D. Tym razem do akcji wkracza darmowy silnik renderujący o nazwie LuxRender. LuxRender jedynie posiłkuje się kartą graficzną przy obliczeniach, bo w dużej mierze wykorzystuje jednostkę centralną (procesor).
Układ | Średnie użycie GPU | Średnie użycie CPU |
GT200 + Deneb (Phenom II X4) | 47% | 70% |
GF100 (Fermi) + Deneb (Phenom II X4) | 27% | 74% |
Cypress (58xx) + Deneb (Phenom II X4) | 50% | 71% |
Zużycie mocy procesora stoi na niemal identycznym poziomie na wszystkich platformach, ale sytuacja jest zgoła odmienna jeśli chodzi o wykorzystanie mocy GPU. O ile karty GeForce GTX poprzedniej generacji i Radeony HD 5xxx są wykorzystywane w około 50%, to karty Fermi jedynie w około 30%. Pamiętajmy jednak, że są to dopiero początki wdrażania technologii GPGPU do sfery grafiki 3D.
Na koniec zostawiliśmy jeden z pierwszych testów OpenCL. Jego autor początkowo stworzył go na własne potrzeby, by przekonać się ile razy jego Radeon jest szybszy od procesora. Z tego testu z kolei wynika, że topowe konstrukcje obu producentów mogą mieć bardzo zbliżoną wydajność w OpenCL. Wszystko zależy od konstrukcji programu.