Bulletstorm
1920x1200, wysokie, AA x8
AMD Radeon HD 5970 | 62 59 |
AMD Radeon HD 6970 | 51 41 |
AMD Radeon HD 6950 | 46 36 |
AMD Radeon HD 6870 | 44 36 |
AMD Radeon HD 5850 | 43 37 |
AMD Radeon HD 6850 | 43 34 |
AMD Radeon HD 4870 | 32 26 |
nVidia GeForce GTX 470 | 31 25 |
nVidia GeForce GTX 460 | 29 23 |
nVidia GeForce GTX 285 | 27 21 |
AMD Radeon HD 5770 | 26 22 |
AMD Radeon HD 5750 | 24 20 |
nVidia GeForce GTX 260 | 23 19 |
AMD Radeon HD 4670 | 10 8 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W testach z wyłączoną synchronizacją pionową limit klatek ustalony był na poziomie 60 kl./s. W praktyce nierzadko osiągany był pułap 64 kl./s. Najlepszą spośród testowanych kart okazał się dwurdzeniowy przedstawiciel stajni AMD - model HD 5970. Wysoki poziom antyaliasingu wydawał się nie robić na karcie najmniejszego wrażenia. No, może poza faktem, że wydzielane przez nią ciepło na dłuższą metę ogrzałoby mój pokój, gdybym tylko pozostawił obudowę otwartą. :-)
Na dalszych miejscach znalazły się karty nowej generacji - HD 6970 oraz HD 6950. Karty Nvidii, pomimo testowania na dwóch różnych platformach, nie radziły sobie z wysokim poziomem wygładzania krawędzi. Wyniki przez nie osiągane były przeciętne. Na forach internetowych roi się od komentarzy niezadowolonych posiadaczy kart "zielonych". Wszystko wskazuje na to, że gra nie lubi urządzeń tego producenta. Problem ma zniknąć po wprowadzeniu następnej aktualizacji.
Bulletstorm
1920x1200, wysokie, AA x0
AMD Radeon HD 6970 | 62 59 |
AMD Radeon HD 6950 | 62 59 |
AMD Radeon HD 5970 | 62 59 |
nVidia GeForce GTX 470 | 61 54 |
AMD Radeon HD 6870 | 61 53 |
AMD Radeon HD 5850 | 61 52 |
nVidia GeForce GTX 460 | 60 52 |
nVidia GeForce GTX 285 | 58 50 |
AMD Radeon HD 6850 | 57 48 |
nVidia GeForce GTX 260 | 49 38 |
AMD Radeon HD 4870 | 46 37 |
AMD Radeon HD 5770 | 37 31 |
AMD Radeon HD 5750 | 34 28 |
AMD Radeon HD 4670 | 17 12 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Wyłączenie antyaliasingu spowodowało, że karty Nvidii wróciły do gry. Spora część kart osiągnęła średnią ilość klatek na poziomie maksymalnego pułapu. Przypominam, że limit nie został zdjęty ze względu na problematyczność takiego rozwiązania. Po wprowadzeniu patcha postaram się zaktualizować wszystkie wyniki.
Płynna rozgrywka była możliwa w zasadzie na wszystkich kartach. Wydajność nie była zadowalająca w przypadku HD 4670 oraz HD 5750, któremu jednak do osiągnięcia granicy satysfakcjonującej płynności brakowało niewiele.