Przetestowaliśmy 9 popularnych kart graficznych i oceniamy jakość grafiki na wszystkich ustawieniach graficznych.
Recenzję GTA IV - w wersji na konsole XBOX360 i PS3 - zaprezentował nam już we wrześniu 2008 Maciej Piotrowski. Przedstawił nam tę produkcję od strony fabuły i grywalności, sprawy techniczne i różnice między dostępnymi wersjami, oraz porównanie grafiki z Xbox'a i PS3.
W tej części skupimy się na jakości grafiki, efektach 3D, wydajności i optymalizacji tej gry na komputerach PC.
Twórcy gry zarzekali się, że będzie ona bardzo dobrze zoptymalizowana, a silnik RAGE pozwoli na generowanie żyjącego, bardzo rozległego miasta praktycznie bez strat w wydajności. Sprawdźmy zatem, czy zapewnienia te znalazły zastosowanie w praktyce.
Platforma testowa
- Intel Core2Duo E8400 @ 3000MHz, 6MB L2
- Asus P5Q-e, P45
- Geil Ultra DDR2 800MHz, 4x1GB
- Samsung 250GB, 7200.10, 16MB Cache
- Chieftec 620W
Sterowniki, system operacyjny i programy:
- Windows Vista Ultimate 32bit PL, SP1
- DirectX 10, 9.0C
- nVidia: 180.84
- ATI: Catalyst 8.12
- Fraps 2.9.4
Karty użyte do testu:
- ASUS EAH4870X2 2GB
- PowerColor HD4870 PCS+ 512MB
- HIS Radeon HD4850 512MB
- HIS Radeon HD4670 512MB
- ASUS ENGTX260 TOP 896MB
- EVGA 9800GTX+ 512MB
- Zotac GeForce 9800GT 512MB
- XFX GeForce 9600GSO XXX Edition 384MB
- Gigabyte GeForce 9600GT 512MB
Przebieg testu:
- Gra w wersji 1.0.
Testy zostały przeprowadzone z wykorzystaniem wbudowanego w grę benchmarka, wyniki były sprawdzone programem Fraps – pokrywały się one.