Podrabiany sprzęt ADATA w sklepach. Producent ostrzega przed oszustami
Podrabiany sprzęt komputerowy w sklepach? ADATA ostrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami, którzy mają oferować podrobione produkty niskiej jakości.
Zastanawiacie się nad złożeniem nowego komputera? Niedawno w swoim felietonie pisałem, że mamy dobry czas na zakup nowego zestawu, więc sporo osób może planować zakup nowych części. Okazuje się, że w sprzedaży można trafić na podróbki.
ADATA ostrzega przed podrabianym sprzętem
Firma ADATA opublikowała komunikat, w którym ostrzega przed nieuczciwymi przedsiębiorcami, którzy mają oferować w sklepach internetowych podrobione produkty bez żadnej gwarancji. Producent nie ujawnia o jakie produkty chodzi, ale marka głównie zajmuje się pamięciami RAM, dyskami SSD i kartami pamięci.
Odkryliśmy niedawno proceder nieuczciwych przedsiębiorców polegający na sprzedawaniu w sklepach internetowych niskiej jakości podrobionych produktów bez żadnej gwarancji. Firma podjęła natychmiastowe działania mające na celu powstrzymanie tego typu działalności w tychże sklepach internetowych. Mając na uwadze ochronę praw i interesów użytkownika, firma zaleca, aby przed dokonaniem zakupu dokładnie sprawdzić wiarygodność sprzedawcy internetowego oraz źródła oferowanych przez niego produktów. W razie zainteresowania produktami firmy ADATA zachęcamy do zakupów za pośrednictwem kanałów autoryzowanych przez firmę ADATA lub poprzez bezpośredni kontakt z firmą ADATA. Dziękujemy za wsparcie i zrozumienie!
Firma podjęła działania, które mają powstrzymać tego typu działalność. Jednocześnie poleca zakupy za pośrednictwem autoryzowanych kanałów sprzedaży. Warto tutaj wybrać duże, znane sklepy z elektroniką, gdzie mamy pewność na zakup oryginalnego sprzętu.
Oszuści podszywają się pod firmę ADATA
Producent ostrzega także przed podejrzanymi wiadomościami e-mail, które są rozsyłane przez oszustów podających się za pracowników firmy ADATA. Szczególnie powinniśmy uważać na podejrzane wiadomości lub nietypowe prośby (np. w celu podania danych osobowych lub dokonania płatności).
W ostatnim czasie nieznane osoby, podając się za pracowników firmy ADATA, wysyłały do naszych klientów wiadomości e-mail z fałszywych kont, zachęcając odbiorców do odpowiadania na nie. Pragniemy przypomnieć, że otrzymywanie wiadomości e-mail, które wyglądają jakby zostały wysłane z adresu e-mail firmy ADATA i które zawierają podejrzane treści/łącza lub nietypowe zalecenia (takie jak prywatny kontakt z nadawcą, dokonanie płatności, podanie danych osobowych itp.), może być oszustwem zwanym „e-mail spoofing”. Prosimy nie odpowiadać na tego typu wiadomości. Zalecamy skontaktowanie się z nami za pośrednictwem innych bezpiecznych metod w celu zbadania sytuacji. Dziękujemy za uwagę.
Źródło: ADATA
Komentarze
4