Sztuczna inteligencja potrafi poprawić jakość nagrań audio. I to jak potrafi! Aplikacja Adobe Podcast z funkcją Speech Enhancement naprawdę zmienia zasady gry.
Widzieliśmy już, jak AI, czyli sztuczna inteligencja potrafi poprawić jakość obrazu, a nawet zamienić kiepski szkic w dzieło sztuki. Trudno też było choć raz nie przeczytać o ChatGPT, który robi furorę w sieci, tworząc całkiem nieźle napisane treści. Sztuczna inteligencja może jednak wykazać się nie tylko w kwestii obrazu i tekstu, ale też… dźwięku.
Adobe Podcast z funkcją Speech Enhancement robi robotę
Niedawno światło dzienne ujrzała najnowsza wersja aplikacji Adobe Podcast z funkcją Speech Enhancement. Dzięki niej program do podcastów jest w stanie zamienić nawet beznadziejnie brzmiące nagranie audio w takie, które zdaje się pochodzić z profesjonalnego studia.
Speech Enhancement potrafi eliminować wszelkie niechciane dźwięki z tła, normalizować amplitudę, a także robić wiele innych sztuczek, których efektem jest naprawdę dobrze brzmiący wokal.
Narzędzie skutecznie eliminuje echo i nieprzyjemny efekt towarzyszący wypowiadaniu spółgłosek zwarto-wybuchowych i sybilantów, wygłusza dźwięki stukania w mikrofon, a także poprawia słyszalność wokalu przy zbyt dużej odległości od mikrofonu.
Zobacz (i posłuchaj) jak sztuczna inteligencja poprawia audio
Zresztą nie musisz mi wierzyć na słowo, zobacz (i posłuchaj), jak wypadł test na kanale PiXimperfect:
Jak widzisz, to nie tylko świetnie działa, ale też jest niezwykle proste i intuicyjne w obsłudze. To, że nagranie możesz edytować po słowach, naprawdę zmienia zasady gry.
A najlepsze w tym wszystkim jest to, że aplikacja Adobe Podcast z funkcją Speech Enhancement jest dostępna online. Nie musisz więc pobierać ani instalować żadnego programu, wystarczy wejść na odpowiednią stronę – o, tutaj:
Źródło: Adobe, PiXimperfect na YouTube
Komentarze
12A odnośnie jak działa aplikacja, to rzeczywiście efekt jest mówiąc kolokwialnie, porarżajacy. Wycinane są wszelkie niepożądane dźwięki a całość brzmi jak z wyciszonego studia.
No pewnie, wejść i już wołają o pieniądze aby płacić za subskrypcje. Nic za darmo.
Typowy marketing.