Zakup przez Adobe firmy TypeKit postawił na równe nogi cały internetowy świat deweloperów jak i odbiorców treści. Oto firma, która tworzy standardy w dziedzinie oprogramowania do tworzenia i publikacji treści w internecie, stała się właścicielem ogromnej sieci dystrybucji fontów.
Fonty wykorzystywane na takich serwisach jak New York Times, Twitter czy blogi Wordpress - w sim sumie ponad milion witryn - udostępniane są za pomocą platformy TypeKit. Jak dotąd warunki świadczenia usług przez tę firmę nie wywoływały głosów niezadowolenia ze strony deweloperów. Czy jednak po przejęciu TypeKit przez Adobe możemy liczyć, że nadal proces dystrybucji fontów będzie atrakcyjny? W rękach Adobe jest nie tylko najpopularniejsza aplikacja do obróbki grafiki, ale także standard animacji Flash i liczne aplikacje do tworzenia cyfrowych publikacji. A baza TypeKit to ponad 3 miliardy fontów.
Stawki TypeKit za korzystanie z fontów zależą od popularności witryny i są rozliczane w cyklu rocznym
Jak zapewnia Jeffrey Veen z TypeKit nie mogło stać się lepiej. TypeKit pozostanie niezależnym podmiotem choć jego zasoby wejdą w skład tworzonej właśnie Adobe Creative Cloud. Dzięki współpracy z Adobe proces integracji fontów z projektami internetowymi ma być prostszy i korzystniejszy dla końcowego użytkownika niż kiedykolwiek. Jak będzie w rzeczywistości przekonamy się zapewne już niedługo.
Art. zamieszczony za zgodą serwisu Techbyte.pl
Komentarze
6