WhatsApp to nowy kanał komunikacji. Będzie można na nim poprosić o wsparcie w sprzedaży lub zakupach, uzyskać odpowiedzi na rozmaite pytania, jak również poznać szczegóły promocji. – „Robimy to dla wygody wszystkich, którzy na Allegro sprzedają lub kupują”.
Choć w Polsce innowacyjność nie stoi na najwyższym poziomie, firmy starają się walczyć o klientów nowymi metodami komunikacji. Mające mocną pozycję w naszej części świata, ale też starające się o poprawę wyników Allegro wprowadziło właśnie w tym celu obsługę przez WhatsApp.
Zarówno sprzedający, jak i kupujący na Allegro mogą skorzystać z czatu uruchamianego w wygodny sposób, z poziomu aplikacji WhatsApp. Po to, aby uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące sprzedaży, zakupu, regulaminów czy promocji. Kanał został zarejestrowany pod numerem 573 449 254 i jest obsługiwany przez pracowników – obecnie tylko tekstowo, ale kanał głosowy może pojawić się w przyszłości.
Dlaczego padło na WhatsApp? Między innymi ze względu na udogodnienia dla firm, ale też dlatego, że aktywnie korzysta z niego 4,5 miliona Polaków. Nie jest tak zresztą bez powodu – aplikacja działa szybko i jest dostępna na wszystkich popularnych platformach.
Jakie to są te udogodnienia dla firm? Chodzi mianowicie o wariant WhatsApp Business, dzięki któremu możliwe jest tworzenie profilu firmy z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania, wiadomościami powitalnymi czy też podstawowymi informacjami.
„Robimy to dla wygody wszystkich, którzy na Allegro sprzedają lub kupują. Chcemy być obecni nie tylko w z góry określonych przez nas kanałach, ale wchodzić w inne, naturalne dla naszych klientów i sprzedawców”, czytamy w magazynie Allegro, „w ciągu ostatnich 6 miesięcy liczba zgłoszeń obsłużonych przez Facebooka i inne miejsca w Internecie podwoiła się”.
Źródło: Magazyn Allegro. Foto: HeikoAL/Pixabay (CC0)
Komentarze
3Unikam tego serwisu, to dla mnie dla mnie to ostatnie miejsce na zakupy a raczej tylko baza informacji.