Jeśli jesteś w sklepie Amazonu, powinieneś kupować produkty tutaj, a nie szukać lepszych okazji w Internecie. Tak to widzi Amazon.
Wychodzisz z domu, wchodzisz do sklepu i ruszasz na poszukiwania produktów. O, ten byłby dobry, ale czy nie kosztuje czasem zbyt dużo? Wyjmujesz smartfona i sprawdzasz cenę w Internecie. Ups, nie ma takiej możliwości. Takiej przyszłości chce dla nas Amazon.
Gigant sektora e-commerce, który coraz prężniej działa też poza Internetem, uzyskał patent na blokowanie stron internetowych konkurencyjnych sklepów poprzez miejscowe Wi-Fi udostępniane klientom. Innymi słowy, przez smartfona łączącego się z Internetem przez lokalny hotspot nie porównamy cen.
Rozwiązanie nazywa się Physical Store Online Shopping Control i może zostać wdrożone w życie bardzo szybko. Całkiem niedawno bowiem Amazon (wydając prawie 14 miliardów dolarów) stał się właścicielem… 465 marketów sieci Whole Foods. Pole do popisu zatem ma.
Co więc się stanie, gdy klient będzie próbował wejść na stronę innego sklepu lub porównywarki cenowej? Zostanie automatycznie przekierowany na stronę Amazon.com. Niewykluczone jest również, że w takiej sytuacji uruchomiona zostanie lokalizacja użytkownika, by mógł podejść do niego pracownik sklepu i zachęcić go do zakupu produktu na miejscu.
Źródło: The Verge, New York Post, The Washington Post
Komentarze
13Po za tym kto się podłącza pod WiFi w sklepie? Aż się prosi o podłożenie jakiego Sniffer'a i kradzież danych.
Problem tylko w tym że pewnie i za to się za jakiś czas zabiorą.