AMD wraz z najnowszą wersją sterowników Catalyst 11.10 wprowadziło szereg ulepszeń technologii Eyefinity.
Kilka dni temu AMD wydało sterowniki Catalyast 11.10, które są przeznaczone dla kart graficznych z serii Radeon HD 2000 – HD 6000 oraz profesjonalnych modeli z serii FirePro 9000. Na uwagę zasługuje jednak fakt, iż oprócz poprawy masy błędów występujących przy korzystaniu z systemów operacyjnych Windows XP, Vista i 7, udoskonalono także technologię Eyefinity.
Technologia AMD Eyefinity w trybach poziomym (na górze) i pionowym (na dole)
Pierwszą z najważniejszych zmian jest dodanie obsługi tryby Eyefinity 5x1 – zarówno w trybie poziomym (Landscape), jak i pionowym (Portrait). Warto zaznaczyć, że tryb pionowy po raz pierwszy został zademonstrowany na wrześniowych targach IDF, a jego obsługa pojawiała się w poprzednich, testowych wersjach sterowników, ale dopiero teraz jest on obsługiwany oficjalnie.
Kolejną z ciekawych nowości jest zwiększenie rozdzielczości trybu Eyefinity do 16 000 x 16 000 pikseli, ale niestety nowość dotyczy tylko kart graficznych AMD Radeon HD 6000 i jest obsługiwana przez aplikacje wykorzystujące DirectX 11. Nie da się również ukryć, że do osiągnięcia tak wysokiej rozdzielczości wymagane będzie parę pokaźnych monitorów – najprościej będzie połączyć sześć modeli o rozdzielczości 2560 x 1600 pikseli.
Prezentacja działania trybu Bezel Correction
Ostatnią z nowości jest rozszerzenie możliwości działania funkcji Bezel Correction (ukrycie fragmentu obrazu pod ramką monitorów), którą teraz można aktywować przy monitorach mających różną gęstością pikseli.
Więcej o kartach graficznych AMD Radeon:
- AMD Radeon HD 7970 wydajna jak Radeon HD 6990?
- AMD FirePro V4900: ekonomiczna karta graficzna dla profesjonalistów
- AMD Radeon HD 7000 w 2011 roku, oficjalna zapowiedź
- AMD Radeon HD 7000: układy odkryte w sterownikach
Źródło: AMD, HardwareLuxx
Komentarze
15spróbuj, a powiększysz grono zauroczonych :P
ja osobiście przepadam za minimum trzema wyświetlaczami w gierkach
problem w tym że gry stoją w miejscu, więc producenci żeby podnieść wymagania gier zaproponowali podłaczyć więcej monitorów i ustawić większe rozdzielczości. czyli na dobrą sprawę - nie interesuje Cię granie na kilku wyświetlaczach - nie potrzebujesz nowej karty.