Serwer AMD SeaMicro w Mobilnym Centrum Gier „Fire Fall” - zobacz "kosmiczny" autobus
Duże znaczenie przy wyborze serwera miała jego wydajność, energooszczędność i kompaktowa budowa, która wpasowuje się w ograniczoną przestrzeń MGU.
AMD ogłosiło, że firma Red 5 Studios, twórca internetowych gier bezpłatnego dostępu typu „free-to-play”, wyposażyła swoją wysoko wydajną, mobilną jednostkę gier (MGU) w serwer AMD SeaMicro SM10000-XE wraz ze strukturą SeaMicro Freedom. Duże znaczenie przy wyborze miała jego wydajność, energooszczędność i kompaktowa budowa, która wpasowuje się w ograniczoną przestrzeń i moc MGU. Rozważając produkty innych firm niż AMD, studio Red 5 Studios przekonało się, że energooszczędność i niewielkie rozmiary zawsze odbijały się w ich przypadku na innych ważnych cechach, takich jak wydajność obliczeniowa i opóźnienia sygnału. SeaMicro SM10000-XE firmy AMD zapewnił wymagane osiągi bez poświęcania czegokolwiek.
Red 5 Studios jest producentem internetowych gier komputerowych z Kalifornii, którego założycielem jest Mark Kern, były lider zespołu tworzącego „World of Warcraft”. Firmę tą stworzono, aby łączyć miliony graczy na całym świecie na gruncie wciągających wirtualnych światów, intrygujących historii i fascynujących postaci. MGU (Mobile Gaming Unit) jest ponad 14-metrowym autobusem, powstałym w ramach inauguracji nowej gry „Fire Fall”, wielokrotnie nagradzanej, sieciowej strzelaninie typu MMO. Wynikiem prac jest pojazd, który może obsługiwać do 3000 graczy równocześnie oraz połączyć graczy z dowolnej lokalizacji z milionami ludzi na całym świecie.
Serwer AMD SeaMicro SM10000-XE zawiera 256 rdzeni obliczeniowych oraz 1,28-terabajtową, wysokowydajną strukturę obliczeniową Freedom Fabric, która usuwa ograniczenia tradycyjnych serwerów, zapewniając aż do 50% redukcji zużycia energii. Jest to serwer o najwyższej gęstości, który zapewnia największą energooszczędność w branży spośród serwerów zbudowanych w architekturze x86. Dzięki integracji funkcji przełączania niepotrzebne stają się górne przełączniki stelażowe, serwery terminali oraz setki urządzeń sieciowych i kabli, co upraszcza instalację, zarządzanie i konserwację.
Studio Red 5 nie musiało zmieniać, przepisywać czy optymalizować kodu dla nowej niesprawdzonej jeszcze platformy serwerowej. Wydajność i znajomość serwerów AMD SeaMicro x86 pozwoliły zespołowi na skupienie się wokół stworzenia możliwości, które były warte wizji, jaką miała firma. Nie musieli oni stale zajmować się dopracowywaniem i optymalizowaniem kodu, żeby sprawnie działał. Aplikacja gry została zbudowana w przy wykorzystaniu technologii maszyny wirtualnej bazującej na kernelu (KVM). Jest ona dostarczana i zarządzana za pomocą OpenStack.
Źródło: AMD
Komentarze
23Produktem AMD jest platforma SeaMicro, która charakteryzuje się wymienionymi w newsie zaletami (z reszta całkiem ciekawe i zupełnie nowatorskie rozwiązanie).
Wsadzają w to również procki Intela, aby nie ograniczać spektrum potencjalnych klientów (bardzo fajny pomysł).
Zatem co tu jest wtopą, czy failem?