Koncern AMD ogłosił rozpoczęcie współpracy w ramach "Open Physics Initiative" wspólnie z firmą Pixelux Entertainment. Zgodnie z umową, prace rozwojowe obejmą technologię Digital Molecular Matter wraz z otwartym silnikiem fizyki Bullet.
W informacji prasowej firma AMD ogłosiła, że będzie kontynuować rozwój silnika fizyki Bullet w środowisku Open CL oraz w nadchodzącym DirectX 11 API, natomiast firma Pixelux ma za zadnie opracowanie elementów fizyki w Open CL i zintegrowanie ich z silnikiem Bullet.
Działanie AMD wydaje się jak najbardziej zrozumiałe, gdyż nVidia mimo powszechnej deklaracji o dostępności PhysX, celowo blokuje dostęp do technologii dla kart graficznych pochodzących od konkurencji - ostatnie zmiany w sterownikach nVidii blokujące PhysX w przypadku wykrycia karty ATI.
Czy AMD uniemożliwi dostęp nVidii do wspomnianej technologii? O tym raczej nie ma mowy, przynajmniej takie wnioski płyną z wypowiedzi Erica Demersa z AMD.
Źródło: AMD.com, Fudzilla
Komentarze
22Ladnie tylko nazwane.
Przeciez nie raz bylo wyjasniane o co chodzi...
sorry, ale dwa ostatnie akapity to jakaś pomyłka. nVidia nikomu nie blokuje dostępu do PhysX. Technologia mogłaby być zaimplementowana w kartach ATI, w sposob czysto programowy, poprzez sterowniki (a przynajmniej tak sądzę), nawet i jutro... tylko pod jednym warunkiem - AMD musi zapłacić. I to w zasadzie tyle.
I skoro bullet został zadeklarowany jako otwarty silnik fizyki to raczej nie jest możliwe uniemożliwienie jego działania na jakimkolwiek sprzęcie. Na tym polega idea idea open source, że nVidia będzie też miała do tego dostęp i możliwość dopisania do kodu wsparcia dla swoich kart.
chodzi o to że w sterach forcevare blokują całkowicie swoją fizykę, jeżeli w kompie jest 2 karta od AMD. Trochę po niżej pasa. A za sprzedanie licencji dla Radeonów chcieli ciut za dużo - więc jaka tu dostępność???
Czyli AMD będzie wspierało Bullet i Havok.
Na rynku będzie Havok od Intela, PhysisX od nV i otwarty Bullet. AMD będzie wspierał Bullet i Havok, a nV PhysisX.
Dla developera najbardziej opłacalny jest PhysysX (kaska od nV), ale GeForce ostatnio mocno podupadają i coraz gorzej się sprzedają.
Niezła zagwozdka na rynku...
ostatecznie wygra ten ktory bedzie tanszy dla developerow.
bo nie ma nic takiego jak za darmo, gdzie tu jest napisane ze bullet jest darmowy? projekt jest otwarty, wiec kazdy moze dodac co chce,ale to nie oznacza,ze nie trzeba za niego zaplacic.
open physics initiative to tylko grupa producentow, ktorzy decyduja co w ich fizyce musi byc by mialo ich certyfikat, to tak jak iso czy eco green naklejki na monitorze.
I jeszcze słówko do informacjio tym, że AMD się nie podzieli z nVidią opracowaniami. A po co ma się dzielić i udostępniać. Bullet już teraz jest pięknie obsługiwany przez CUDA.
AMD będzie obsługiwało i rozwijało Bulleta przez OpenCL, a nVidia przez CUDA. Tak czy siak, fizyka będzie obsługiwana przz wszystkie karty (łącznie z larrabi - poprzez OpenCL wg informacji na stronie domowej projektu)