Najwidoczniej gogle wycenione na równowartość 14 tys. zł (bez podatków) nie sprzedają się tak dobrze, jak oczekiwał Apple.
Gogle Vision Pro trafiły do sklepów w USA na początku lutego, ale odbiór pierwszych recenzentów i klientów jest dość chłodny. Przekłada się to na konkretne liczby.
Apple tnie produkcję gogli Vision Pro. Sprzedaż poniżej oczekiwań
Według cenionego analityka Ming-Chi Kuo, Apple planował do 2025 roku dostarczyć 700-800 tys. egzemplarzy swoich gogli. Prognozy sprzedaży miały zostać jednak ucięte do 400-450 tys., czyli praktycznie o połowę.
Analityk zauważa, że nakłady produkcyjne zostały obniżone jeszcze przed planowanym wkroczeniem Vision Pro na rynki inne niż USA. W jego ocenie świadczy to o tym, że na rodzimym rynku Apple’a urządzenie sprzedaje się znacznie poniżej oczekiwań, więc firma nie ma powodów wierzyć, że w Europie czy Chinach sytuacja będzie inna.
Kuo dodaje, że Apple aktualnie weryfikuje i modyfikuje plan rozwoju całej kategorii produktowej. W związku z tym - jego zdaniem - maleją szanse na to, że w drugiej połowie 2025 pojawi się drugi wariant gogli, na co wskazywały dotychczasowe przecieki.
Co jest nie tak z goglami Apple Vision Pro?
Nowemu produktowi Apple’a w dużej mierze obrywa się za astronomiczną cenę. 3500 dol. (ok. 14 tys. zł) brutto to 7 razy więcej niż cena popularnych gogli Meta Quest 3 oraz 3,5 razy więcej niż cena topowego modelu Meta Quest 3.
Użytkownicy skarżą się również na wysoką wagę, a jeszcze bardziej na złe wyważenie. Założone Vision Pro nie mają żadnej przeciwwagi w tylnej części głowy, w efekcie czego naciskają na twarz, powodując dyskomfort i powstawanie nieestetycznych odcisków.
Mimo wysokiej wagi, bateria gogli jest połączona przewodowo z modułem bateryjnym, który jest chowany w kieszeni. A przecież Apple za pomocą takich produktów jak Magic Mouse, Magic Keyboard czy AirPods przez lata pielęgnował w swoich klientach niechęć do kabli.
We wzroście popularności sprzętu potencjalnie nie pomaga także brak fizycznych kontrolerów, co znacznie utrudnia tworzenie gier, które napędzają sprzedaż konkurencyjnych gogli. A jednocześnie Apple próbuje przekonać klientów, że Vision Pro to sprzęt nie tylko do pracy, ale i rozrywki, chwaląc się choćby ekskluzywną współpracą z Disney+.
Na razie nie wiadomo kiedy (ani czy w ogóle) gogle Apple Vision Pro trafią do sprzedaży w Polsce.
Komentarze
4- to w końcu ile? 7 razy więcej czy 3,5 razy więcej niż te Questy 3?
>>>>> czy ktoś w ogóle czyta niusy przed ich publikacją ?!?!? o.0