A przy okazji Ubisoft ujawnia z jaką rozdzielczością i szybkością Assassin's Creed: Unity będzie działać na konsolach Xbox One i PS4.
Studio Ubisoft opublikowało nowy zwiastun fabularny gry Assassin’s Creed: Unity. Na ekranie zobaczymy dwie niezwykle istotne (choć w różny sposób) dla Francji w tamtych czasach osobistości – cesarza Francuzów Napoleona Bonaparte oraz markiza de Sade. Przy okazji producent podał także informację na temat tego, jakich rozdzielczości powinniśmy się spodziewać na nowych konsolach – i to właśnie przy tym na chwilę pozostańmy.
Ubisoft postanowił zastosować taką samą jakość grafiki na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, aby „zapobiec tym wszystkim dyskusjom”. Posiadacze tych urządzeń mogą zatem liczyć na rozdzielczość 900p i szybkość 30 klatek na sekundę.
To niezły wynik, choć zdarzały się już gry 1080p/60fps. Starszy producent Vincent Pontbriand broni się jednak – „gra mogłaby działać nawet ze 100fps, gdyby to była tylko grafika, ale mamy tu też zaawansowane procesy AI, które symulują ogromne tłumy i poszczególnych obywateli. To nie liczba polygonów wpływa na płynność animacji”.
Teraz, gdy już wszystko zostało wyjaśnione, możemy spokojnie przejść do opisywanego we wstępie materiału:
Premiera gry Assassin’s Creed: Unity planowana jest na 13 listopada bieżącego roku. Platformami docelowymi – poza Xbox One i PlayStation 4 – są komputery osobiste.
AKTUALIZACJA [7.10.2014, godz. 18.00]: Twórcy pisali, że jakość grafiki na konsolach została ujednolicona, aby „zapobiec wszystkim tym dyskusjom”. Tymczasem efekt był odwrotny do zamierzonego – szybko użytkownicy zaczęli komentować, że wersja PlayStation 4 została sprowadzona do niższego poziomu Xbox One.
Ubisoft szybko wystosował sprostowanie, w którym tłumaczy, że słowa Vincenta Pontbrianda zostały źle zinterpretowane. „Przez ostatnie cztery lata tworzyliśmy Assassin’s Creed: Unity tak, aby osiągnąć równie wysoki poziom na wszystkich platformach i osiągnęliśmy to na Xbox One, PlayStation 4 i PC”. W dalszej części możemy przeczytać, że ustawienia żadnej z wersji nie zostały zmniejszone w celu wyrównania.
Przypomnijmy jednak jak wyglądało to w przypadku poprzedniej odsłony – Black Flag. W dniu premiery obie edycje działały w 900p, ale łatka dla wersji PlayStation 4 zwiększała rozdzielczość do 1080p. Czy tym razem tak nie będzie?
Źródło: CVG, VG247
Komentarze
18Szlachetny i cyniczny kung-fu assasyn znow wymorduje miliardy nieporadnych wrogow swoim sztylecikiem wyskakujacym spomiedzy poldupkow.
Ubisoft robi z graczy idiotow.
Wydaje mi.się, że MS zapłacił Ubi żeby na PS4 grafa i.rozdzielczość nie była.lepsza. To samo.może.być.z.PC. Żal mi jedynie trochę PS4, bo dostanie w dupe od hejterów. No cóż poradzić...
A skok wiary to już będzie zupełny dramat. Wchodzisz na antenę GSM i rzucasz sie w otchłań na co? Na samochód? ;)