Asseco Poland ma system do przewidywania zachowań klientów w sieci
Asseco Customer Intelligence to system do prognozowania zachowań klientów w Internecie. „W dzisiejszych czasach firmy muszą nadążyć za stale rosnącymi oczekiwaniami konsumentów” – przekonuje producent.
Asseco Customer Intelligence to system, który ma być pomocą dla przedsiębiorstw, chcących skutecznie wykorzystywać potencjał drzemiący w Big Data. Dzięki niemu możliwe ma być dokładne prognozowanie zachowań klientów w świecie cyfrowym.
ACI służy do analizy zachowań klientów oraz przewidywania, jakie produkty lub usługi mogą ich interesować obecnie i w najbliższej przyszłości. System ten ma sprawiać, że możliwe będzie tworzenie odpowiednio dostosowanych kanałów komunikacji oraz spersonalizowanych ofert opartych na „zwyczajach i potrzebach zakupowych klientów”, jak podaje Miłosz Posyłek, Dyrektor Działu Systemów Analitycznych Asseco Poland.
W jaki sposób ACI może pomagać w opracowywaniu dobrej strategii marketingowej? Przede wszystkim wykorzystuje dane bieżące i historyczne do przewidywania zachowań w przyszłości. Fundamentami są zatem duże zbiory danych (Big Data) oraz sztuczna inteligencja (a w tym przypadku konkretnie uczenie maszynowe).
„Rozwiązanie pracuje w oparciu o mechanizmy uczenia maszynowego bazujące na modelach analitycznych. Posiada informacje o produktach i treściach marketingowych, a także jest zintegrowane z systemami dostawców reklam. To wszystko umożliwia szybką weryfikację zachowań klienta. W konsekwencji system pozwala na właściwe przygotowanie oferty” – dodał Miłosz Posyłek.
Według wyliczeń ekspertów z Forrester Research do 2020 roku zyski ze skutecznej weryfikacji Big Data wzrosną do 1,2 biliona dolarów. Nie da się więc ukryć, że drzemie tutaj olbrzymi potencjał. ACI ma pomóc go wykorzystać firmom ubezpieczeniowym, bankom czy też sklepom internetowym i nie tylko zwiększyć ich zyski ze sprzedaży, ale też poprawić efektywność relacji na linii firma-klient.
„Media społecznościowe, działania na stronach www, czy poprzez aplikacje mobilne są cennym źródłem informacji o zachowaniach klientów. Można je wykorzystać z powodzeniem do planowania kampanii marketingowych oraz jako wsparcie procesów sprzedażowych. […] W dzisiejszych czasach firmy muszą nadążyć za stale rosnącymi oczekiwaniami konsumentów” – podsumował Jarosław Bryl, Dyrektor Pionu Business Intelligence Asseco Poland.
Źródło: Asseco Poland. Foto: rawpixel/Pixabay (CC0)
Komentarze
7