Audi RS 7, systemy autonomicznej jazdy i rekordowy czas okrążenia
Audi RS 7 Piloted Driving Concept pobiło rekord czasu okrążenia w trybie autonomicznej jazdy na torze FAST Parcmotor Racetrack w Hiszpanii.
Podczas prób na hiszpańskim torze FAST Parcmotor Racetrack, znajdującym się niedaleko Barcelony, Audi RS 7 Piloted Driving Concept ustanowiło rekordowy czas pojedynczego okrążenia. Podczas pokazu w Sonoma w Kalifornii koncern zademonstrował zaś maksymalnie odchudzoną i wydajną wersją modelu RS 7.
Koncern z Ingolstadt od dawna testuje systemy autonomicznej jazdy ze sporymi sukcesami. W październiku 2014 roku na przykład, model RS 7 o przydomku „Bobby” przejechał całkowicie samodzielnie pełne okrążenie toru Hockenheimring. Jego prędkość sięgała momentami 240 km/h.
Nowa wersja Audi RS 7 nazywana „Robby” jest lżejsza od swojego poprzednika o około 400 kilogramów. Model ten wyposażony został w silnik 4.0 TFSI V8 biturbo o mocy 560 KM. W lipcu bieżącego roku to właśnie ten pojazd zachwycił amerykańską publiczność w Kalifornii na torze Sonoma Raceway, kiedy to bez udziału kierowcy osiągał lepsze czasy okrążeń niż samochody prowadzone przez kierowców sportowych.
Koncern zainteresowany jest technologią autonomicznej jazdy nie tylko na torze, ale również w zdecydowanie bardziej wymagających warunkach rzeczywistego ruchu ulicznego. Na początku tego roku Audi RS 7 Piloted Driving Concept o pseudonimie „Jack” bez problemów pokonał 900 kilometrów z Silicon Valley do Las Vegas.
Po swoim wyczynie „Jack” wyjechał na niemieckie autostrady w październiku 2014 oku, a w maju bieżącego roku zwiedził jeszcze Szanghaj. Te przykłady udowadniają, że długoletnie prace badawczo-rozwojowe prowadzone przez Audi stają się coraz lepsze i być może już niedługo zadebiutują w pojazdach produkcji seryjnej.
Lata pracy zaowocowały świetnymi efektami, czego dowodzi doskonały wynik modelu RS 7 Piloted Driving Concept, który osiągnął na wspominanym hiszpańskim torze najlepszy czas pojedynczego okrążenia o długości 4,2 kilometra na poziomie 2:07,67 minuty.
Co najważniejsze w kontekście rozwoju technologii autonomicznej jazdy to fakt, że system ten zadebiutuje w następnej generacji luksusowej limuzyny Audi A8. Będzie on odpowiedzialny za przejmowania zadań kierowcy podczas parkowania lub w powolnym ruchu drogowym, nie przekraczającym prędkości 60 km/h.
Źródło: Audi
Komentarze
5Swoją drogą jestem ciekaw czy jeszcze osobiście doświadczę tej ery, gdy po wejściu do swojego auta powiem "do domu", po czym utnę sobie drzemkę ;-)
Pzdr