Badanie Lenovo: Firmy lubią sprzęt all-in-one, ale… nie wiedzą o jego istnieniu
Scalone komputery AiO to odpowiedni sprzęt do biura, ale Polacy rzadko je kupują. Z czego to wynika?
Komputery all-in-one, to za granicą coraz powszechniejszy sprzęt dla firm, ale w Polsce nie cieszą się dużą popularnością. Powody takiego stanu rzeczy sprawdziła firma Lenovo w najnowszym badaniu naszego rynku.
Interesujący paradoks można zauważyć w nowym badaniu rynku, przeprowadzonym przez Lenovo. Chociaż po prezentacjach przedstawiciele firm są zachwyceni możliwościami urządzeń all-in-one, to okazuje się, że wcześniej nie mieli pojęcia o istnieniu takich rozwiązań. Według badania 70% przedsiębiorców nie zna tej kategorii komputerów.
Wszystko w jednym i to prawie bez kabli
Urządzenia all-in-one to sprytne rozwiązanie, w którym uwolniono użytkowników od plątaniny kabli i nadmiaru przedmiotów, ponieważ stacjonarne komputery scalono z monitorami. Rynek AiO na świecie rośnie średnio 13 proc. rocznie. W Polsce takie zestawy są raczej ciekawostką, a segment odnotowuje nieduże wzrosty. Czyżby Polacy tak przyzwyczaili się do potężnych jednostek centralnych? Odrobinę światła rzucają na tę sprawę wyniki badania Lenovo, w którym uwzględniono zwyczaje i zachowania przedsiębiorców.
Krótko mówiąc 70% respondentów nie zna komputerów AIO, mimo to 50% zaakceptowałaby je jako sprzęt biurowy, 40% mogłoby się nad tym zastanowić, a tylko 10% w ogóle odrzuca taką możliwość.
Obawy przed problemami
Odsetek zdecydowanych przeciwników scalonych komputerów wyniósł 6% respondentów. Wśród konkretnych argumentów przeciwko takiemu sprzętowi pojawiała się cena (8%), ryzyko awarii i problemy z serwisowaniem (7%) a także brak możliwości rozbudowy i wymiany elementów (6%). Jednocześnie 39% badanych biznesmenów nie potrafi określić konkretnych powodów, dla których nie zdecydowaliby się na jego nabycie i deklaruje brak akceptacji dla wszystkich cech produktu. Z drugiej strony zwolennicy wszystkiego w jednym zwracają uwagę na oszczędność miejsca przez brak osobnej jednostki centralnej (46%), ciekawe i estetyczne wzornictwo (19%), funkcjonalność (11%), nowoczesność oraz brak kabli i przewodów (6%).
Na chwilę obecną urządzenia typu all-in-one składają się na niewiele ponad 1 proc. sprzedaży wszystkich komputerów.
Źródło: Lenovo
Komentarze
15A jak bym nie miał miejsca w domu to pewnie wolał bym już mini kompa takie jak ostatnio na kanale morele pokazywali.
no i niby co ja mam kupić?
a co ma kupić firma? maszynkę z atomem? jasne, office jakoś będzie działać
jakoś tak, jak na 10 letnim kompie, którego utylizację jeszcze muszą opłacić...