Grafika w grze Baldur's Gate Enhanced Edition - porównanie starej i nowej wersji
Odświeżono grę-legendę
Długo oczekiwana odświeżona wersja Baldur's Gate w końcu zawitała na ekrany komputerów i tabletów z logo nagryzionego jabłka. Precyzując: Baldur's Gate Enhanced Edition pojawiła się już w wersji na PC oraz iPada. Następna w kolejności czeka wersja na MacOSX, data wydania wersji gry na Androida wciąż jest owiana tajemnicą.
Przypomnijmy, że rozszerzona edycja Baldur's Gate bez problemu współpracuje z nowymi systemami operacyjnymi i wspiera grafikę w wyższej rozdzielczości. Producent nie ograniczył się jedynie do tak drobnych poprawek - Enhanced Edition zawiera również 3 nowe postaci oraz dodatkową przygodę The Black Pits. Producent twierdzi, że zaimplementował w grze ponad 400 poprawek, w tym ulepszony tryb multi-player. Jest to z pewnością znakomita okazja dla młodszych graczy, by mogli zapoznać się z absolutną klasyką komputerowych gier role-playing.
To jak prezentują się odświeżona grafika klasyka sprzed lata w porównaniu do oryginalnej wersji, możecie sprawdzić poniżej. Oczywiście znajdą się osoby, które będą twierdzić, że podobne ulepszenia były już w użyciu od dawna pod postacią modów, ale też nie każdemu chce się w nich grzebać - zwłaszcza osobom, które odwiedzą Wrota Baldura po raz pierwszy.
Pomimo pierwszych poprawek, Baldur's Gate Enhanced Edition niestety wciąż nie działa na zintegrowanych grafikach Intela. W obecnej chwili Baldur's Gate nie oferuje dla nich wsparcia - wedle producenta gry, winę ponoszą sterowniki OpenGL Intela. W ogóle nie udało nam się uruchomić gry na procesorze Core i7 z HD 4000, natomiast - o dziwo - udało się to na starym modelu Intel Atom N450 i jego skromnej zintegrowanej grafice (Intel GMA 3150). Niestety - grafika wyświetlała się jedynie częściowo, czyniąc rozgrywkę niemożliwą. Niewielki ekran netbooka (1024 x 600) również nie sprzyjał poprawnemu działaniu gry.
Miejmy nadzieję, że producentowi uda się rozwiązać ten problem, bowiem jest to produkcja idealna dla zintegrowanych układów graficznych o niskiej wydajności.
Źródło: informacja własna
Komentarze
23Mam wszystkie części i dodatki do "starego" Baldura i Icewinda także nawet mi się nie śpieszy marnować kasy...
Gdy przeczytałem 'listę zmian' BG EE to podziękowałem. Nie zamierzam ładować 20 dolców za coś gorszego niż to, co mam na dysku od dawna. I co mogę w każdej chwili za darmo rozbudować jeszcze bardziej.
Żerowanie na legendzie i sępienie kasy, ot co! WSTYD!!!
Dobrze spatchowane i zmodowane Baldur's Gate nie ma żadnych problemów z jakąkolwiek rozdzielczością i można się cieszyć płynnym przejściem z BG1 do opowieści lub BG2 itd.
Wcale nie trzeba ku temu miesięcy prac i propagandy,a wystarczy troszkę chęci i pyk.
Legenda nabiera wigoru...zresztą napieprzam nieprzerwanie od chwili premiery BG1.
W tej produkcji jest coś co sprawia,że jakbym tylko próbował wykasować to z dysku to najpewniej za karę komputer by eksplodował.
bez komentarza.
"wciąż nie działa na zintegrowanych grafikach Intela"
U Mnie działa i to bez zacięcia :)
Moja karta http://ifotos.pl/zobacz/GPU-Intel_xewehqq.jpg/