Nie chodzi tu o strony konfliktu, bo tymi - bez zaskoczenia - są ZSRR, państwa Osi i Alianci, lecz o sztuczną inteligencję.
Blitzkrieg to jedna z najważniejszych serii dla miłośników strategii czasu rzeczywistego osadzonych w realiach II wojny światowej. Prawdopodobnie w tym roku doczekają się oni wreszcie jej trzeciej odsłony, a wraz z nią… sztucznej inteligencji opartej na sieci neuronowej.
Czuwająca nad grą ekipa Nival zapowiedziała, że Blitzkrieg 3 będzie pierwszym RTS-em, który wykorzysta zaawansowaną sieć neuronową. Sztuczna inteligencja o nazwie Boris ma zapewnić mniej irytującą i bardziej satysfakcjonującą rozgrywkę. Dlaczego?
Dzisiaj nasz „komputerowy” przeciwnik w strategii wie więcej niż powinien, a więc oszukuje, co z jednej strony zwiększa jego skuteczność, z drugiej zaś pozwala mu na reakcję taką, jakiej wprawiony gracz może się już spodziewać. Boris tymczasem ma grać w sposób nieprzewidywalny. Może też zmienić taktykę w trakcie pojedynku.
„Boris gra uczciwie. Nie wykorzystuje żadnych tajnych informacji na temat swojego wroga. Nauczyliśmy go tylko podstaw i zasad rozgrywki, a on sam opracowuje różne strategie. Jego działania są nieprzewidywalne, tak jak ludzkiego gracza” – chwalą się twórcy i publikują prezentację:
Obecnie Blitzkrieg 3 znajduje się w programie wczesnego dostępu na Steamie. To strategia oparta na klasycznych założeniach, która przedstawia II wojnę światową z perspektywy ZSRR, państw Osi i Aliantów. Dla graczy przygotowano kampanię oraz tryb multiplayer.
Źródło: Dark Side of Gaming
Komentarze
8Natomiast twórcy zaoferowali jakiś śmieszny tryb który nie ma nic związanego z poprzednią odsłoną. Blitzkrieg 2 często przypominał mi Starcraft'a, tyle że w realiach drugiej wojny światowej. Dlatego należy zadać podstawowe pytanie, gdzie są normalne potyczki wielu graczy tj. w poprzedniej części!?