BMW i8 z laserowymi światłami - większa jasność i mniejszy pobór energii
Specjalna wersja luksusowego coupe.
BMW i8 to jedna z najciekawszych propozycji samochodowych najbliższych miesięcy. Sportowe, luksusowe coupe z napędem hybrydowym typu plug-in wyznaczyć ma nowe standardy. Producenci poinformowali właśnie, że w sprzedaży pojawi się specjalna edycja samochodu, w której będzie on wyposażony w lasery. I choć nie oznacza to niestety, że kierowca będzie mógł likwidować wolniejsze pojazdy przed sobą, to i tak zapowiada się naprawdę interesująco.
W specjalnej edycji samochodu BMW i8 standardowe LEDy zostaną zastąpione przez diody laserowe, które są dziesięciokrotnie mniejsze. To zaowocować ma również zmniejszeniem wysokości i wagi pojazdu. Najważniejsze są jednak inne korzyści płynące z zastosowania reflektorów laserowych – te wytwarzają bowiem znacznie większą ilość światła.
Dodatkowo dzięki zastosowaniu odpowiednich soczewek i wykończeniu reflektorów farbą fluorescencyjną białe światło ma być dziesięciokrotnie bardziej intensywne niż ma to miejsce w przypadku zwykłych lamp.
W rzeczywistości oczekuje się nawet 600-metrowej widoczności. Firma BMW uspokaja jednak – kierowcy jadący z naprzeciwka nie zostaną oślepieni. Zastosowany będzie bowiem system monitorujący ruch uliczny i automatycznie zmniejszający intensywność oświetlenia. To wszystko przy jednoczesnym 30-procentowym zaoszczędzeniu energii. Zmniejszenie zapotrzebowania jest z kolei bardzo ważne w przypadku samochodów takich jak i8, a więc zasilanych akumulatorowo.
W standardowej wersji BMW i8 zastosowane zostaną jednak standardowe diody LED. Nie wiadomo ile dokładnie będzie kosztować wersja z reflektorami laserowym w momencie premiery, która nastąpić ma jesienią bieżącego roku. Podstawowa edycja została natomiast wyceniona na około 135 tysięcy dolarów.
Źródło: SlashGear
Komentarze
43Nie widzi mi się to że przy nadjeżdżającym samochodzie z przodu lampy będą automatycznie przyciemniane.
Przy obecnym natężeniu ruchu drogowego czasami pewnie cały czas byłyby przyciemnione.
A do czego oni porównują te światła? Do zwykłych samochodowych? Bo są przecież długie, je też można włączać i wyłączać i także oświetlają kilkaset metrów drogi. Są samochody które robią to automatycznie.
Coś te lasery tu będą chyba tylko za reklamę robiły bo poza (prawdopodobnie) delikatnie większą energooszczędnością niewiele wniosą, przynajmniej działając na takiej niedopracowanej zasadzie.
że co?? że niby zmiana led'ów na lasery ma zmniejszyć wymiary i wagę samochodu?? :)
cóż za szczyt głupoty
poza tym BMW bez "ring'ów" to już nie to samo :P
A ludzie nie lubią kupowac takich samych samochodów więc koncerny tylko je odświeżają zmieniając lampy, grille, minimalnie karoserie i wnętrze. A jesli nad czymś pracują to chyba jak ten samochód zaprojektować by po gwarancji się bardziej popsuł i mechanik-dłubacz nie dał rady naprawić.