Siedź w domu i graj. Zachęca do tego WHO i branża gier w kampanii #PlayApartTogether
Światowa Organizacja Zdrowia oraz branża gier wideo łączą siły i promują zachowanie dystansu społecznego. Wszystko odbywa się w ramach kampanii #PlayApartTogether.
Światowa Organizacja Zdrowia sklasyfikowała uzależnienie od gier jako chorobę psychiczną, która wymaga profesjonalnego leczenia. Dlatego wiele osób może być nieco zdziwionych współpracą organizacji z całą branżą gamingową.
Celem WHO jest dotarcie z zaleceniami do jak największej ilości ludzi, w tym także namawianie do pozostania w domach. Współpraca z branżą gier jest kolejnym krokiem organizacji do spowolnienia rozprzestrzeniania się COVID-19.
#PlayApartTogether
Świat gier przeżywa w tym momencie prawdziwe oblężenie, ponieważ większość ludzi siedzi odizolowana w swoich domach. Mając ograniczone możliwości rozrywkowe, sięgamy do internetu. Znane gry stały się jeszcze bardziej popularne, a mniejsze produkcje mają szansę na pozyskanie nowych graczy. Specjalne wydarzenia, oferty i wyjątkowe nagrody w wielu grach to efekt programu #PlayApartTogether, w którym udział biorą nawet najpotężniejsze firmy gromadzące miliardy użytkowników, takie jak Activision Blizzard czy Zynga.
Though we aren’t physically together, we’re still united.
— Blizzard Entertainment (@Blizzard_Ent) March 28, 2020
We love our communities and want you all to be as safe as possible – follow the recommendations of the @WHO, practice physical distancing, take care of yourselves and each other, and #PlayApartTogether. pic.twitter.com/EcK4tVGAp2
Kampania ma aktywizować pozytywne nastawienie, informować i nakłaniać do przestrzegania ważnych wytycznych zdrowotnych Światowej Organizacji Zdrowia, takich jak częste mycie rąk, zachowanie dystansu fizycznego i innych działań prewencyjnych w celu walki z COVID-19. W skrócie: #zostanwdomu i graj.
Akcję można śledzić w serwisach społecznościowych wpisując #PlayApartTogether.
#zostanwdomu i graj
Ray Chambers, ambasador Stanów Zjednoczonych przy WHO, powiedział:
Dziękuję branży gier za wzmożenie wysiłków, aby pomóc w zakończeniu pandemii COVID-19. Mamy nadzieję, że ta kampania #PlayApartTogether zachęci jeszcze więcej osób do zachowania bezpieczeństwa i zdrowia, jednocześnie pomagając spłaszczyć krzywą i uratować życie.
Firmy zgodnie twierdzą, że gry mają łączyć ludzi, a dołączając do inicjatywy WHO obiecują zapewnienie graczom wsparcia w tym trudnym okresie fizycznego izolowania się od reszty społeczeństwa.
Wśród firm biorących udział w kampanii są: Activision Blizzard, Kabam, Snap Games, Amazon Appstore, Maysalward, Twitch, Big Fish Games, Playtika, Unity, Dirtybit, Pocket Gems, Wooga, Glu Mobile, Riot Games, YouTube Gaming, Jam City, SciPlay i Zynga.
Źródło: venturebeat
Warto zobaczyć również:
- Cierpisz na gamingowe zaburzenie psychiczne?
- Światowa Organizacja Zdrowia dołącza do TikToka
- Lubicie niespodzianki? Nowy zestaw Mystery Gamers Pack w sprzedaży
Komentarze
7Proszę screen takiej sugestii o graniu ze strony WHO jako potwierdzenie takowych rewelacji.
Za to dzieciarni masa - takiej, której pysk się nie zamyka.
Mam na szczęście robotę "koło domu" i parę książek do poczytania...