Masaru Ijuin, starszy menadżer do spraw technologicznych studia Capcom, udzielił ostatnio krótkiego, ale bardzo ciekawego wywiadu.
Nowe konsole zadomowiły się już na rynku. Ich debiut ucieszył nie tylko graczy, ale też producentów, którzy bardzo często podkreślali, że nowe platformy to ogromny wzrost mocy i możliwość tworzenia zdecydowanie lepszych gier. Okazuje się jednak, że niektórzy dostrzegają tutaj też nieco ciemniejszą stronę.
Masaru Ijuin, starszy menadżer do spraw technologicznych studia Capcom, udzielił ostatnio krótkiego wywiadu. Chociaż podkreślił on, iż nowe konsole to wyraźny wzrost mocy obliczeniowych, to jednocześnie zaznaczył, że gracze zapominają o innej ważnej kwestii. Przygotowanie gier na Xbox One i PlayStation 4 wymaga bowiem poświęcenia zdecydowanie więcej czasu, niż miało to miejsce w przypadku ich poprzedników. Przy niektórych projektach czas ten może być nawet 10-krotnie dłuższy.
"To jasne, że podwyższona jakość gry prowadzi do wzrostu liczby godzin potrzebnych na jej przygotowanie. Nakład pracy na tworzenie gier na konsole nowej generacji jest osiem do dziesięciu razy większy niż to, co było wymagane dla poprzednich platform."
Być może Masaru Ijuin miał tutaj na myśli Deep Down, bo to na tym tytule Capcom koncentruje teraz większość swoich sił. Produkcja ta trafić ma na PS4 i napędzana będzie silnikiem Panta Rhei. Okazuje się, że jego powstanie również związane było z nadejściem nowych konsol.
"Patrząc w przyszłość i planując gry na konsole nowej generacji czuliśmy, że musimy całkowicie zmienić nasze środowisko programistyczne, aby lepiej wykorzystać możliwości nowego sprzętu. Dlatego też zaczęliśmy rozwijać nasz nowy silnik."
Zobaczymy, jak Capcom wykorzysta możliwości nowych konsol, a konkretnie tej od Sony. Deep Down pojawić ma się na niej w tym roku.
Źródło: gamespot, guardianlv, us.playstation
Komentarze
100Za dwa lata 4K na PC to będzie mainstream, a konsole zaczną po optymalizacjach wreszcie w miarę porządnie obsługiwać Full HD :P
CapCom czas poświęcony na stworzenie silnika do gry obarczył konsolę. Że to konsol wina ze my teraz musimy więcej inwestować. Że to wina konsoli ze gry są tak drogie a oni niczemu nie sa winni. Tak musi być i tyle.
Czemu producenci gier na PC tak nie narzekają? Przecież kart graficzne na PC ciągle ewoluują. W przypadku konsol przecież to jest raz na dekadę. KPINA jak dla mnie jeśli taka firma wypowiada się w taki sposób.
Równie dobrze mogli przecież wykupić licencję na jakiś inny silnik.
Jeszcze jesienią 2013 producenci tych konsol zarzekali się, że dzięki lepszej architekturze zarówno na sprzęcie MS a przede wszystkim na nowym PS4 pisanie gier będzie łatwiejsze i wygodniejsze.
Rzeczywistość może okazać się jednak zgoła inna.
Na pytanie czemu producenci gier siedzieli cicho gdy MS i Sony gadało bzdury możecie odpowiedzieć sobie sami... :).
* Jeżeli wszystkie, to bez sensu pisać to co napisałem poprzednio, bądź czegoś co nie dotyczy danego tematu
* Po drugie piszę dość ogólnie, bo to sięga wszystkich bibliotek, urządzeń, tego czego doświadczamy na ogół, przykład? Nie da się obejść praw fizyki i nagle na Intel Core i7 napisać sieci neuronowej w takiej postaci jak u ludzi - AI, bo to jest nie możliwe.
* Każdy komentarz dotyczy czegoś innego, np. ktoś napisał o kosztach, że my odczujemy, to ja, że nie tylko my - cały wschód( pomijam Japonię, ale tu również dla niektórych nie będzie różowo ), natomiast Amerykanie, którzy produkują gry i sprzedają je w $$$, to dla nich jest to tania gra, kwestia wartości kursu walut. Ktoś inny z kolei, napisał, że chodzi tu o pieniądze, a nie o przepisanie silnika lub napisanie AI przeciwników, co jest bez sensu.
Odpisuję każdemu inaczej i poruszam inne kwestie, które są wymagane, aby każdy mógł zrozumieć, że nie jest tak różowo, że nie jesteśmy maszynami( "płacę i wymagam" ) lub magikami. Fakt, faktem jest to, że również chcą zarobić i usprawiedliwić podniesienie ceny, ale tak jak już wcześniej pisałem i nie tylko ja, chodzi dodatkowo też o przepisanie silnika, zoptymalizowanie go, a następnie zatrudnienie dobrych grafików, animatorów, zapłacenie za sesje motion capture itd.