Collabora Online 2.0 to darmowy, dostępny z poziomu przeglądarki pakiet biurowy stworzony z myślą o pracy w grupach.
Dla wielu osób Microsoft Office to jedyna słuszna opcja. Sektor pakietów biurowych jest jednak znacznie szerszy. Coraz popularniejszy (i coraz mniej odstający) staje się na przykład darmowy LibreOffice. Temu ostatniemu przybył teraz jeszcze jeden plus, dla którego warto z niego korzystać. Kryje się on pod nazwą Collabora Online 2.0.
Dzisiaj wymaga się od pakietu biurowego nie tylko standardowej funkcjonalności, ale też możliwości pracy w trybie online i łatwej pracy w grupie. Obecnie do wyboru mamy między innymi Office 365 i Google Docs, ale warto rzucić też okiem na nowego gracza – to Collabora Online 2.0, a więc coś, co można by nazwać pakietem LibreOffice w wersji chmurowej.
Collabora Online to dostępne z poziomu przeglądarki: edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny i narzędzie do tworzenia prezentacji multimedialnych. Mamy więc komplet.
Druga wersja Collabora Online to między innymi możliwość równoczesnej pracy przy dokumencie przez kilka osób, poprawiona obsługa popularnych formatów biurowych (w tym: odt, doc, docx, ods, xls, xlsx, odp, ppt i pptx) oraz system aktualizacji zabezpieczeń.
Pakiet Collabora Online powstał z myślą o zastosowaniach biznesowych. Jego twórcy szczycą się, że zapewnia kompletny zestaw przydatnych funkcji, a jego źródło jest w 100 procentach otwarte. Chętni mogą się zarejestrować na stronie, aby uzyskać dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej – o, tutaj.
Źródło: Collabora Online
Komentarze
2