Jest tu ktoś chętny, by stanąć oko w oko z dinozaurem w rzeczywistości wirtualnej? Crytek daje taką możliwość.
Podczas odbywającej się wiosną imprezy GDC 2015 firma Crytek zaprezentowała demo technologiczne stworzone z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift. Materiał nosi tytuł Back to Dinosaur Island. Obecni na GDC mogli dobrze poczuć historię poprzez kontrolowanie obrazu, reszta zaś musiała zadowolić się statycznym filmikiem na YouTube. Aż do dziś – niemiecki producent zdecydował się bowiem na udostępnienie dema za darmo wszystkim chętnym.
Demo Back to Dinosaur Island korzysta z mocy silnika CryEngine i w formie krótkiego filmu daje możliwość zapoznania się z technologią rzeczywistości wirtualnej. Sami twórcy opisują materiał takimi słowami:
„W Back to Dinosaur Island gracze odkryją magiczny świat prehistorycznego lasu tropikalnego oczami młodego dinozaura, który wygląda z gniazda. Trójwymiarowe otoczenie pulsuje życiem, a gracze powoli zaczynają wchodzić w interakcję z florą i fauną, aż do momentu, kiedy obok nich pojawia się potężny dinozaur. Dzięki technologii VR spotkanie to dostarcza niespotykanych dotąd wrażeń”.
Demo technologiczne Back to Dinosaur Island jest kompatybilne z goglami Oculus Rift (w wersjach Development Kit 2 I nowszych). Wymaga ponadto sprzętu o następującej specyfikacji:
- System operacyjny: Windows 7, 8 lub 10
- Procesor: Intel Core i7-2600K, 3,4 GHz
- RAM: 16 GB
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 980 lub AMD Radeon R9 290
Jacyś chętni, by stanąć oko w oko z dinozaurem? Jeśli tak, to odsyłamy na Steama.
Źródło: Crytek
Komentarze
22Demo technologiczne od Epic Games, któremu Oculus VR poświęcił trochę więcej uwagi, mimo iż nie wiadomo czy w przyszłości zamieni się w pełnoprawny tytuł. Doświadczenie VR Bullet Train pozwala wcielić się rolę agenta wysłanego do akcji na futurystycznym dworcu kolejowym. Gra posiada wiele interesujących rozwiązań takich jak możliwość zwalniania czasu oraz łapania nadlatujących pocisków i odrzucania ich w kierunku przeciwników, a także system teleportacji. Jestem pod wielkim wrażeniem :-) VR
Po zamieszczonych tutaj wymaganiach sprzętowych nikt już chyba nie ma wątpliwości jak wysoko VR stawia poprzeczkę w kategorii wymagań sprzętowych co jest swoją drogą logiczne. W takiej sytuacji niezmiernie ciekawi mnie co będzie wyświetlane na konsolowych googlach? Jednobarwne bloki pozbawione jakiegokolwiek postprocessingu żeby tylko osiągnąć wymaganą rozdzielczość i fps? Zaiste nie ogarniam. :)
PS: może ktoś rzucić trochę światła na tą sprawę?