Gry

Crytek na temat DirectX 10 w Crysis

przeczytasz w 0 min.

Crytek, firma tworząca grę Crysis, w końcu włączyła się w debatę na temat różnic pomiędzy DirectX 9 i DirectX 10 i podała co tak naprawdę przyniosą graczom nowe rozwiązania technologiczne, z których korzysta nadchodzący tytuł.

Wygląda na to, że pierwsze różnice będzie można zauważyć pomiędzy jednoosobowym trybem gry, a tym co przyniesie ze sobą rozgrywka dla wielu graczy. Jak wynika z zamieszczonego tekstu, wersja DirectX 9 nie będzie obsługiwała zapowiadanej dotąd w zwiastunach i demach spektakularnej fizyki. Nie pojawią się także cykle dzienne i nocne.


Oznacza to, że niektóre efekty nie pojawią się w wersji DirectX 9, a przynajmniej w trybie dla wielu graczy. Z pewnością w wersji tej gracze będą mieli do czynienia z bardziej pasywnym otoczeniem tak więc można zapomnieć o zabawie w ogrodnika i przycinaniu drzew za pomocą serii z karabinu maszynowego. To co dotąd było szeroko reklamowane, na razie zniknie w szufladzie producenta.

Firma, jako powody pominięcia pewnych funkcji w wersji DirectX 9 gry, podaje duże obciążenie i niską wydajność. Jak się okazuje, gracze, aby w pełni korzystać ze wszystkich graficznych fajerwerków łącznie z najbardziej zaawansowaną, interaktywną fizyką, będą musieli zaopatrzyć się w sprzęt w pełni zgodny ze standardem DirectX 10. W praktyce oznacza to karty GeForce serii 8800 i Radeony serii 2900, oraz oczywiście system Windows Vista.


Gracze wyposażeni w zestaw zgodny z DirectX 10 będą mogli korzystać z serwerów przeznaczonych dla DirectX 9. Z kolei gracze z kartami zgodnymi z DirectX 9 nie połączą się z serwerami przeznaczonymi dla DirectX 10 i będą musieli obejść się smakiem.


Jeszcze nie wiadomo jak wszystko to przełoży się na tryb dla wielu graczy. Czy chodzi tu tylko o wycięcie pewnych funkcji z wersji DirectX 9, czy o ograniczenia jakie niesie ze sobą tryb dla wielu graczy. Jak ma to miejsce ze wszystkim co dotyczy gry Crysis, informacje pojawiają się bardzo powoli. W związku z tym przewiduje się, że wszystkiego dowiemy się, gdy tylko gra trafi na sklepowe półki.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login