Grafika to coś więcej niż szybkość odtwarzania klatek. Dzięki wprowadzeniu CUDA, środowisku programistycznemu dla języka C do przetwarzania równoległego, który pomaga wykorzystać moc procesorów graficznych nVidia GeForce w sposób w jaki nigdy przedtem nie była wykorzystywana, grafika stała się bardziej realistyczna. Jedynie procesory graficzne nVidia GeForce oferują połączenie możliwości wyświetlania dużej liczby klatek z niesamowitą jakością grafiki. To tłumaczy ponad milion pobrań pierwszego pakietu GeForce Power Pack w niecałe dwa tygodnie. Twórcy oprogramowania i gracze są zgodni: technologie procesorów graficznych GeForce takie jak PhysX, CUDA i 3D Stereo rządzą!
“Wrażenia podczas grania są dla mnie zdecydowanie ważniejsze niż numerki w programach do mierzenia wydajności. Nie jest zatem niespodzianką, że takie funkcje jak PhysX, Stereo 3D oraz możliwość obsługi kilku procesorów graficznych jest dla mnie bardzo ważna” napisał użytkownik SIrPauly na Rage3D.com, popularnym forum dyskusyjnym użytkowników komputerów PC. „Nie chcę tylko grać w grę, chcę ją poczuć i dać się jej pochłonąć”.
Pakiety GeForce Power Pack dostępne są za darmo i pozwalają użytkownikom zapoznać się nowymi technologiami nVidia, które radykalnie zmieniają sposób w jaki aplikacje są projektowane, sposób w jaki gramy w gry oraz wreszcie odczucia podczas grania. Środowisko gry ma być jak najbardziej prawdziwe tak, aby grający mógł się w nim całkowicie zanurzyć. Postacie muszą mieć możliwość poruszania i interakcji z obiektami, co będzie miało istotny - wręcz dramatyczny wpływ na rozgrywkę. PhysX oferuje twórcom takie możliwości, jak tworzenie uginających się na wietrze, wody, która naturalnie odpływa i przypływa oraz innych obiektów, które mają znaczący wpływ na jakość rozgrywki.
“Technologie nVidia PhysX i CUDA zdobywają coraz większą popularność wśród twórców oprogramowania i stają się podstawą interaktywnych aplikacji rozrywkowych,” powiedział Roy Taylor, wice-przewodniczący działu kontaktów z deweloperami w firmie nVidia. „Najważniejsze silniki, na których opierają się dzisiejsze gry, takie jak Unreal Engine 3 i Gamebryo wspierają technologię PhysX. Spodziewanych jest pond 20 tytułów z obsługą tej technologii do końca roku i następne 20-25 w pierwszym kwartale 2009!”. Możliwość zanurzenia się w rozgrywce, którą oferują procesory graficzne GeForce, pokazuje graczom różnicę w jakości rozgrywki.
“Gram w Warmonger i ogromnie mi się ona podoba!” dodał Sir Pauly w swoim poście na forum Rage3D. „Schowany sprawdzam stopień załadowania broni i nagle moja kryjówka zostaje rozerwana na strzępy…. LOL! Stałem się łatwym celem i wiałem ile sił w nogach. To było super!”
“Próbowałem tego [PhysX] i… od razu polubiłem!” powiedział użytkownik Bamavoo na forum anandtech.com. “Warmonger jest super, ale nie mogę doczekać się gry o footballu amerykańskim [Backbreaker].”
“Tornado było niesamowite! Zauważyłem jak bot zniszczył rakietą dużą część gruzu i wyrównał go kolejną. Moje rakiety wybuchły, gdy próbowałem zabić bota. Tornado wyssało mnie przez zniszczone okno i zginąłem. Wszyscy dobrze się bawili!” relacjonował użytkownik CaveMan Jim na forum Rage3D.com.
Każdy właściciel karty z serii GeForce 8 lub wyższej może pobrać pierwszy pakiet GeForce Power Pack ze strony nvidia.co.uk/theforcewithin. Drugi pakiet GeForce Power Pack składający się z dodatkowych poziomów w grach, wersji demo i różnych gier ma zostać wydany 30 września 2008.
Komentarze
5..wtf? "jak tworzenie uginających się na wietrze" - ale czego?
cały ten newsy przypomina mi wyliczankę fanboyów.
Z resztą sami powiedzcie wolicie grać full detal + niewiele słabsza fizyka czy low/medium detail + physx? Bo dla mnie wybór jest prosty, a na gtx 280 nie każdego stać żeby sobie płynnie przy full detail pograć, chociaż pewnei nawet gtx by nie dał rady max detail i physx...