Wydajność Dark Souls 3 na Xbox One nie wygląda imponująco. Producent jednak uspokaja.
Poznaliśmy ostatnio wymagania sprzętowe pecetowej wersji Dark Souls 3. Długo nie trzeba było czekać na kolejną okazję do wzmianki na temat technicznych aspektów tego tytułu. Tym razem jednak w centrum uwagi znalazło się wydanie na konsolę Xbox One.
Wpadło ono już w ręce ekipy Digital Foundry, a to oznacza tylko jedno - testy wydajności. Wielu ma co do tego spore obawy, głównie z racji tego, iż gra wykorzystuje silnik znany z Bloodborne i pierwotnie przygotowywany z myślą o PS4. Producent obiecywał zadowalające efekty również na sprzęcie Microsoftu, ale czy rzeczywiście można na takowe liczyć?
Po pierwsze, Dark Souls 3 działa na Xbox One w rozdzielczości 900p. Właściciele PS4 liczyć mogą na 1080p, ale nie to jest najgorsze. Gra wygląda bowiem dobrze, ale notuje niestety spadki poniżej 30 fps. Najlepiej obrazuje to poniższy materiał wideo.
Zdaniem producenta nie ma jednak powodów do niepokoju. Powyższy test pochodzi bowiem z japońskiej wersji gry, którą można już kupić. Wedle oficjalnego komunikatu czeka ona na poprawki, które wydane zostaną w najbliższym czasie i poprawią właśnie wydajność.
„Chcielibyśmy poinformować fanów, że granie w Dark Souls III przed oficjalnym debiutem planowanym na 12 kwietnia może nie dać pełni satysfakcji, ponieważ gra nie jest kompletna. Międzynarodowa wersja gry nie ma obecnie dopracowanego trybu wieloosobowego, zawiera też kilka błędów, które naprawi day-one patch w dużej mierze koncentrujący się na wydajności.”
W Europie Dark Souls 3 pojawi się 12 kwietnia. Prócz wersji na Xbox One dostępne będą także te na PlayStation 4 i PC.
Źródło: DigitalFoundry, gamesguru
Komentarze
65Gdzie posty o Uncharted 4 ?
Generalnie cienko, a grafika nie robi zabójczego wrażenia :/
Mimo to uważam, że grać będzie się przyjemnie.