Data_Dress to sukienka przystosowana do kobiety, która ją nosi. Sekret tkwi w aplikacji przygotowanej przez Google dla grupy H&M.
Ivyrevel – cyfrowy dom mody należący do grupy H&M nawiązał współpracę z firmą Google. Cel: spersonalizowane ubrania.
Ubrania, które pasują
Nie chodzi jednak przede wszystkim o to, by dobrze leżały, lecz by odzwierciedlały swoich „właścicieli”. Firmy chcą, by ubrania były oryginalne, tak jak osoby, które je noszą. Brzmi to jednak niesamowicie pijarowo, dlatego przejdźmy może od razu do rzeczy.
Zindywidualizowana sukienka Ivyrevel może być na przykład wykonana z czarnego aksamitu, jeżeli dana kobieta mieszka w Szwecji. Dlaczego? Ponieważ jest tam zimno. Ale ta sama kobieta lubi też chodzić na tańce, więc producent pomyśli o dodaniu „diamentowych” akcentów, zwiększających widowiskowość kreacji. Skąd jednak firma będzie znała wszystkie te szczegóły na temat naszego życia? Cóż – sami jej powiemy
Jeszcze nie ekshibicjonizm, ale…
Google i Ivyrevel wspólnie tworzą aplikację na Androida. Po jej zainstalowaniu smartfon będzie zapisywał informacje na temat tego dokąd się w ciągu dnia udajemy, jaka pogoda panuje w miejscu, w którym żyjemy, czy częściej poruszamy się pieszo czy też samochodem, itede, itepe.
Całość opiera się na Snapshot API autorstwa Google. Jest to interfejs, który jest w stanie zrobić użytek z każdego sensora w smartfonie. Potrafi wykryć jak porusza się użytkownik, gdzie się znajduje i czy podłącza jakieś akcesoria, a także zapamiętać warunki pogodowe. Takie odsłanianie się może wydawać się trochę przerażające, ale: po pierwsze, i tak niemała część społeczeństwa sporo takich informacja ujawnia już dziś, a po drugie – hej! – w zamian można dostać spersonalizowaną sukienkę.
Data_Dress za 99 dolarów
Pierwsza generacja sukienek Data_Dress powinna trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. Założeniem jest, by jej krój był przystosowany do preferencji użytkowniczki, kolor do pogody, a wzór – co najciekawsze – przedstawiałby trasy, jakimi kobieta podąża każdego dnia. Aby stworzyć projekt firma potrzebuje zbierać informacje („śledzić” użytkowniczkę) przez tydzień.
„Chcemy zmienić branżę mody, dodając osobowość klienta do procesu projektowania. Data_Dress pozwoli kobietom na całym świecie zamówić sukienkę wykonaną wyłącznie dla nich, która odzwierciedla sposób, w jaki żyją”. Za taki rarytas zapłacić będzie trzeba 99 dolarów.
Źródło: The Verge, Mashable. Foto: Ivyrevel
Komentarze
2qoOp