Do premiery gry Warhammer 40,000: Dawn of War III pozostało kilka dni. To oznacza, że trzeba uzbroić się w cierpliwość, a łatwo nie będzie.
Po blisko ośmiu latach od premiery „dwójki”, 27 kwietnia na rynku zadebiutuje Dawn of War III – najnowsza odsłona strategii osadzonej w uniwersum Warhammer 40,000. Wiele wskazuje na to, że będzie to jeden z najlepszych tytułów pierwszej połowy tego roku.
SEGA uznała, że nie ma się czego obawiać i pozwoliła recenzentom podzielić się swoimi opiniami na temat Dawn of War III jeszcze przed premierą gry. Faktycznie nie miała powodów do zmartwień, bo ekipa Relic Entertainment przygotowała kawał dobrej strategii. Na początek obejrzyjmy jej zwiastun premierowy:
Obecnie średnia not wynosi 8,2/10, przy czym recenzenci są dość zgodni. Rozstrzał ocen jest niewielki – wahają się one od siódemki do dziewiątki. Najbardziej chwalona jest opowieść o konflikcie pomiędzy Orkami, Eldarami i Space Marines, jak również odmienność każdej z tych trzech frakcji.
Po stronie plusów recenzenci wymieniają również dopracowaną mechanikę rozgrywki, podkreślenie znaczenia taktyki podczas bitew i przyjemną oprawę audiowizualną (choć niektórzy zmianę stylu graficznego przyjęli mniej pozytywnie).
Za co więc grze się obrywa? Głównie za pomniejsze błędy techniczne (które rzadko jednak wpływają negatywnie na sam przebieg bitew). Nie wszystkim do gustu przypadł również tryb rozgrywki wieloosobowej, w którym zabrakło oryginalności.
- Destructoid – 7,5/10
- GameSpot – 8/10
- God is a Geek – 8,5/10
- Hardcore Gamer – 9/10
- Metro GameCetral – 8/10
- PC Games – 8,5/10
- PC Invasion – 7/10
- PCGamesN – 8/10
- Polygon – 8/10
- TheSixthAxis – 8/10
- WCFFtech – 8/10
Nawet jednak jeśli obrywa się multiplayerowi, to wszyscy zgodnie przyznają, że kampania ekipie Relic Entertainment naprawdę się udała. Zobaczcie pierwsze 10 minut:
Zachęcamy też do sprawdzenia naszej recenzji, a także do wzięcia udziału w konkursie, w którym możecie wygrać akcesoria Good Loot nawiązujące do tego tytułu.
Źródło: Metacritic, GameSpot, IGN, inf. własna
Komentarze
7Jednostki jak kosmiczni Marins są praktycznie słabo widoczne a podczas większej jadki kompletnie nic nie widać.
Pojazdy zachowują się nienaturalnie, opornie reagując na polecenia.
System osłon jaki był w COHu czy DOW2 został wykastrowany do granic możliwości.
Czołgi już nie mają różnego pancerza w zależności od strony i zawsze trafiają w cel przy strzale.
Bohaterowie wychodząc na pole walki maja już z góry przydzielony sprzętem i niema tu dowolności w ich wyposażeniu jak to miało w DOW1,2.
Gra została bardzo uproszczona a model rozgrywki bardziej przypomina Starcrafta niż DOWa 1 czy DOW2.
Brzydka gorzej wygląda niż Dow II ale to beta.
Może produkt finalny będzie wyglądał lepiej.