Marka ultracienkich notebooków Adamo zniknie z rynku. Dell podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji urządzenia, które miało konkurować z MacBookiem Air. Sytuacji nie uratowały nawet znaczące obniżki cen w ostatnim okresie.
Dell Adamo, który po raz pierwszy przedstawiono na CES 2009 miał konkurować z 13-calowym MacBookiem Air. Niestety ten laptop miał podobną wadę co produkt Apple. Był bardzo drogi - 2000 dolarów - nawet jak na warunki amerykańskie, o czym świadczą znaczące obniżki cen w ostatnim okresie do poziomu poniżej 800 dolarów.
Warto przeczytać: | |
Ultracienki MacBook Air nowej generacji |
Adamo przyciągał uwagę ultracienką (0,65 cala) aluminiową obudową oraz nieco lepszym wyświetlaczem (rozdzielczość 1366 x 768 pikseli) niż MacBook Air poprzedniej generacji, oferował również dysk SSD, niskonapięciowy procesor Intel Core 2 Duo, a nawet gniazdo na kartę SIM. Nie uchroniło to tego laptopa przed smutnym losem, aż w końcu Dell musiał zrezygnować z konkurowania z Apple. Teraz, kiedy zapasy się wyczerpały, firma rekomenduje zamiast 13-calowego Adamo grubsze, lecz mocniejsze modele z serii XPS 15 lub 17.
Choć sama linia Adamo nie będzie kontynuowana to specjaliści firmy Dell nie próżnują, za sześć miesięcy mają przedstawić nowy Adamo-podobny notebook. A fani mega cienkich i lekkich laptopów nie muszą się martwić. MacBook Air ma konkurencję wśród produktów innych firm. Oferta jest co prawda niewielka, ale zawsze to jakaś alternatywa. Osoby stawiające na mobilność mogą zainteresować się serią Toshiby Portege R700, ASUSem U36, Samsungiem z serii 9 czy Lenovo U260.
Źródło: nexus404
Komentarze
6ale co to za zamiennik? ani XPS nie jest metalowy w 100% ani nie jest tak mobilny, ani tak ładny... XPS 15 i 17 są multimedialnymi komputerami, a Adamo lekkim designerskim notebookiem