Na początku lipca (3.07) informowaliśmy, że Dell przez pomyłkę sprzedawał panele LCD za 15 dol. od sztuki.
Drobna pomyłka mogła kosztować firmę miliony dolarów. Okazało się, że straty będą o wiele mniejsze - wyniosą tylko 30 000 dol.
Monitory LCD o przekątnej 19 cali były oferowane w cenie 15 dol. w sklepie online tajwańskiego oddziału Della. Prawidłowa cena powinna wynosić 146 dol., ale jeden z pracowników firmy dopuścił się fatalnej w skutkach pomyłki.
Niezwykle tanie monitory zamówiło wówczas ponad 26 000 internautów, którzy chcieli kupić łącznie 140 000 paneli - niektórzy przyznawali się nawet do tego, że zamówili kilkanaście egzemplarzy. Producent nie mógł przeprosić za literówkę, bo użytkownicy poskarżyli się już Tajwańskiej Komisji Ochrony Konsumentów.
Dell nie dał rady w łatwy sposób pozbyć się problemu, bo mógł naruszyć prawo sprawiedliwego handlu, które obowiązuje w Tajwanie.
Co ciekawe, później producent dopuścił się jeszcze innych pomyłek cenowych. Wówczas media sugerowały, że firma stosuje jakiś niekonwencjonalny marketing i może ją to sporo kosztować.
Komisja ostatecznie narzuciła na Della grzywnę w wysokości 30 000 dol.
Czy w przyszłości możemy oczekiwać kolejnych pomyłek cenowych ze strony amerykańskiego giganta? A może rzeczywiście były to celowe zagrania marketingowe? Trudno powiedzieć.
Źródło: Tom's Hardware.com
Komentarze
7