Lars Gustavsson - DICE: "Linux potrzebuje tylko jednej zabójczej gry, aby wybuchnąć"
Dyrektor kreatywny w firmie DICE zajmującej się m.in. grą Battlefield 4 stwierdził, że Linux potrzebuje tylko jednej zabójczej gry, aby wybuchnąć.
Systemy z rodziny Linux, mimo iż znajdują zastosowanie niemalże wszędzie i dominują w wielu dziedzinach, to jednak z ogromnym trudem przychodzi im zdobywanie udziałów w rynku desktopowych systemów operacyjnych. Teraz jednak, wszystko może się powoli zmieniać za sprawą gier, których w ostatnim czasie wychodzi dla tego systemu coraz więcej. Ostatnio w jednym z wywiadów kwestie związane z Linuksem poruszał Lars Gustavsson – dyrektor kreatywny w studiu DICE.
Podczas wywiadu Gustavsson opowiadał o kwestiach związanych z najnowszą nadchodzącą produkcją studia DICE, a mianowicie Battlefield 4, niezależnych grach, przyszłości produkcji AAA oraz systemach z rodziny Linux. Mimo, iż nie padła żadna konkretna deklaracja odnośnie planów wydania gier DICE również w wersji dla Linuksa to jednak społeczność tego systemu podeszła entuzjastycznie do jego wypowiedzi.
„Linux potrzebuje tylko jednej zabójczej gry, aby wybuchnąć. Zdecydowanie chcemy dostać się na Linuksa z tego powodu. To uczyniła gra Halo dla pierwszego Xboxa – zazwyczaj potrzeba jednej zabójczej aplikacji lub gry, a potem ludzie są już bardziej niż chętni” - powiedział Lars Gustavsson.
Gustavsson stwierdził, że teraz kiedy klienci szukają coraz większych wygód, trzeba ich przekonać, w jaki sposób mogą z nim związać się w codziennym życiu, zdradził również, że serwery DICE od dawna wykorzystują Linuksa, pozytywnie odniósł się również do zapowiedzianej niedawno rewolucji Valve, w której to Linux ma odgrywać bardzo ważną rolę.
„W przypadku gier indie (niezależnych), przez długi czas wydawało się, że to tylko tytuły AAA przetrwają, a nastąpił wybuch gier mobilnych i niezależnych.”
Na koniec Lars zapytany o grę Battlefield 4 zdradził, że codziennie muszą się powstrzymywać przed pójściem w stronę zbyt hardcorowej produkcji tak, aby produkcja była dostępna dla, jak najszerszego grona odbiorców.
Czy słowa dyrektora DICE oznaczają coś więcej niż tylko luźne rozmyślania? Niewykluczone, aczkolwiek i tak w najbliższym czasie się tego nie dowiemy.
Źródło: Polygon, GamingonLinux, Phoronix
Komentarze
37Efekt był taki, że zbyt duża mnogość spowodowała, że znaczna część platform zdechła zostając perełkami w kolekcjach.
A teraz współczesność, ps3, za chwilę ps4, psvita, psvita tv, xbox 360 i one, windows, linux, android, za chwilę steam.
Fajnie, że pracują nad ciekawymi pomysłami, ale robi się znowu tego za dużo.
- Half-Life3 :)
-....... prosze o kolejne tytuly
wpisywac!!!