Przygotowaliśmy dla Was specjalne zestawienie kart graficznych, które... nie nadają się do grania w najnowsze gry wykorzystujące DirectX 11.
Trzeba przyznać, że ostatnimi czasy pojawia się coraz więcej gier korzystających z DirectX 11, a więc oferujących bardzo ładną i szczegółową grafikę. Przykładem mogą być tutaj takie tytuły jak Battlefield 3, Batman: Arkham City oraz Deus Ex: Human Revolution. Niestety zwiększenie jakości wyświetlanej grafiki wiąże się także ze zwiększeniem wymagań systemowych, a zwłaszcza tych odnośnie karty graficznej.
Obecnie wszystkie nowsze (do dwóch generacji wstecz) karty graficzne AMD Radeon i Nvidia GeForce oferują zgodność z API DirectX 11 – zarówno te zajmujące najniższe miejsce w serii, jak i te najwydajniejsze. Jak nietrudno się domyśleć, słabsze modele niestety nie będą oferować wystarczającej wydajności, aby komfortowo pograć na nich w najnowsze gry. Postanowiliśmy więc stworzyć zestawienie nowszych kart graficznych, które kompletnie nie nadają się do gier zgodnych z DirectX 11.
Przykład różnic w grafice w demie technologicznym Unigine "Heaven"
Wierzymy, że pomoże ono mniej zorientowanym w temacie czytelnikom dokonać lepszego zakupu. Obok każdego modelu karty graficznej podaliśmy przybliżony jej wynik w benchmarku 3DMark 11 (tryb Performance).
Intel HD Graphics 2000 i 3000 – 0 punktów
- procesory strumieniowe: 12
- taktowanie rdzenia: 850 – 1350 MHz
AMD Radeon HD 6250 – 416 punktów
- procesory strumieniowe: 80
- taktowanie rdzenia: 280 MHz
- taktowanie pamięci: 533 MHz
AMD Radeon HD 6300M Series – 442 punktów
- procesory strumieniowe: 80
- taktowanie rdzenia: 500 - 750 MHz
- taktowanie pamięci: 800 – 900 MHz
AMD Radeon HD 6310 – 534 punktów
- procesory strumieniowe: 80
- taktowanie rdzenia: 500 MHz
- taktowanie pamięci: 533 MHz
AMD Radeon HD 6400M Series – 609 punktów
- procesory strumieniowe: 160
- taktowanie rdzenia: 480 - 800 MHz
- taktowanie pamięci: 800 – 900 MHz
Nvidia GeForce GT 520M/MX – 615 punktów
- procesory strumieniowe: 48
- taktowanie rdzenia: 1480 - 1800 MHz
- taktowanie pamięci: 800 – 900 MHz
AMD Radeon HD 6450 – 739 punktów
- procesory strumieniowe: 160
- taktowanie rdzenia: 750 MHz
- taktowanie pamięci: 900 MHz
Nvidia GeForce GT 520 - 780 punktów
- procesory strumieniowe: 48
- taktowanie rdzenia: 810 MHz
- taktowanie pamięci: 900 MHz
Nvidia GeForce GT 525M – 883 punktów
- procesory strumieniowe: 96
- taktowanie rdzenia: 1200 MHz
- taktowanie pamięci: 900 MHz
Nvidia GeForce GT 530 – 1150 punktów
- procesory strumieniowe: 96
- taktowanie rdzenia: 700 MHz
- taktowanie pamięci: 900 MHz
AMD Radeon HD 6570 – 1567 punktów
- procesory strumieniowe: 480
- taktowanie rdzenia: 650 MHz
- taktowanie pamięci: 1000 MHz
Przedstawione powyżej karty idealnie nadają się do prac biurowych, przeglądania internetu, oglądania filmów oraz ewentualnie grania w starsze gry na niższych ustawieniach graficznych. Warto również zaznaczyć, że jednymi z ich głównych zalet jest niski pobór mocy oraz niska cena.
Kliknij aby pobrać oprogramowanie Microsoft DirectX
Więcej o kartach graficznych:
- EVGA GTX 560 2Win karta graficzna prawie jak GTX 585
- Sapphire HD6970 Dual Fan: efektownie chłodzona karta graficzna - specyfikacja, zdjęcia i cena
- EVGA GeForce GTX 580 Batman Arkham City Edition - karta graficzna dla graczy
- PowerColor Radeon HD 6970 w diabelskim wcieleniu
Źródło: inf. własna
Komentarze
71A tu psikus, w dx11 to prawie najgorsza karta ;)
Moze i stare modele słabe wydajnosciowo taie shit etc.
Tylko niech ktos z was mi powie tak naprawde ile czasu GRACZ oglada godzinami super jakosciowo grafike w DX11 onanizujac sie z zachwytu?! Przy dzisiejszych super grach z DX11: ktory notabene napedza kase producenta sprzetu poprzez małych zapatrzonych zakompleksionych ludzików siedzacych godzinami przed komputerem i chwalacych sie na prawo i lewo ze maja lepsza grafike niz kolega!, zbytnio odjechałem :) ale do rzeczy: przy dzisiejszych super 'grach' DX11 nie ma czasu na podziwniane srodowiska DX11 bo gre przechodzi sie w 3-4h i naparza do kolejnych fal debilnych wrogów (oczywiscie potem przychodzi czas na refleksje i ogladanie ale po co?)
Duzo moich znajomych (rowniez ja) nie wymienia kart graficznych dla kolejnego numerka z DX osobiscie katuje grafike az padnie lub jesli w grze bede mial 10fps to wtedy jest czas na wymaine. A najwieksza beka jest z tego ze moj stary GF9800 GT spokojnie radzi soebie w DX9 z nowymi grami (procek lepszy i daje rade) a u znajomych z super kartami DX11 lagi, spadki FPS, zero grywalnosci etc.
Czesto czytam na Benchmarku Odpowiednai karta do... i mam beke jak nic po pierwsze 'nowe' karty i ich wydajnosc, po drugie jak nawet GF9800 GT jest w 'zestawieniu' to zastranawiam sie kto go testowal i jak...
Podsumowujac kolejny reklamowy art na Benchmarku (i szybko wszyscy do jednego z najdrozszych sklepow Komputronik-Benchmark)
Dobranoc
Hehe, bo na niczym innym praktycznie nie widać tych różnić między dx10 a dx11, no może poza spadkiem framrate :D Dx11 to jakieś kosmetyczne, niewidoczne popierdułki teraz! Nie ma na razie żadnej gry która korzysta tak jak to demo z dx11(głównie chodzi mi o teselacje bo to najbardziej jest widoczne jeśli chodzi o poprawę jakości) Musimy poczekać na gry dla których warto kupowac kartę dx11, a narazie jakos nie widze, co takiego wyszlo, zeby wydawac kasiore na ten bezuzyteczny jak dotad sprzet, chyba, ze ktos ma za duzo kasy i musi miec najnowsze cyferki na karcie
o chociażby Civ5
:)
Dużo osób niestety to kupuje ponieważ myśli że to z górnej półki...
Zamiast sprawdzić gdzieś w internecie opinie na ten temat.
!!!!!!!!!! mario w directx 12 to bedzie szał.