Nowy interfejs programowania oferuje mniejszy narzut na procesor, a także niższy pobór mocy.
Pierwsze informacje o DirectX 12 pojawiły się na marcowych targach GDC 2014 – wtedy były to jednak głównie informacje teoretyczne. Podczas targów SIGGRAPH 2014 koncern Intel zaprezentował nowy interfejs programowania w praktyce.
Kluczem do sukcesu nowego DirectX ma być zwiększenie jakości grafiki, przy jednoczesnym zmniejszeniu narzutu na procesor. Podczas konferencji jego potencjał został zaprezentowany na tablecie Microsoft Surface Pro 3, który bazuje na 2-rdzeniowym/4-wątkowym procesorze Intel Core i5-4300U o zegarze 1,9/2,9 GHz i zintegrowanej grafice Intel HD 4400 o zegarze 200 – 1100 MHz.
Do demonstracji wykorzystano specjalne demo technologiczne, które przedstawia 50 000 planetoid z niezależnym torem poruszania. Co istotne, zostało ono tak opracowane, że za pomocą jednego kliknięcia mnożna było zmienić tryb pracy z DirectX 11 na DirectX 12.
Demo technologiczne uruchomione w trybie DirectX 11 (po lewej) i DIrectX 12 (po prawej)
Demo uruchomione w trybie DirectX 11 działało z płynnością 19 fps, natomiast w trybie DirectX 12 już z płynnością 33 fps. Nowa technologia zaowocowała również niższym poborem mocy – wszystko dzięki mniejszemu obciążeniu procesora.
Można zatem oczekiwać, że gry i benchmarki korzystające z DirectX 12 będą mniej zależne od procesora. Podobnie działa technologia Mantle - warto jednak pamiętać, że nie jest ona konkurencją dla nowego DirectX.
Źródło: Sweclockers
Komentarze
40To zwiększenie jakości grafiki bierze się z jakiś nowych funkcji DXa czy po prostu wynika z większej dostępnej mocy sprzętu(mniejszy narzut na procesor)?