Firma The Walt Disney Company ujawniła komplet kluczowych informacji na temat swojej usługi VOD: Disney+. Zapowiada się bardzo dobrze!
Poznaliśmy konkretne informacje na temat Disney+, czyli nadchodzącej usługi VOD w stylu Netflix, poświęconej produkcjom z uniwersów, nad których rozwojem czuwa tytułowa wytwórnia.
Disney+: kiedy premiera?
Nie wiadomo tak dokładnie, kiedy Disney Plus w Polsce będzie miało swoją premierę, ponieważ wytwórnia zdecydowała się jedynie na wskazanie przybliżonych terminów dla poszczególnych regionów. Jedyna konkretna data to 12 listopada 2019 – tego dnia usługa zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych.
Na przełomie 2019 i 2020 roku usługa Disney+ trafi do Europy Zachodniej i niektórych częśći Azji, a do końca przyszłego roku stanie się dostępna także dla użytkowników z Europy Wschodniej i Ameryki Łacińskiej.
Disney Plus - cena (nie zabija)
Firma Disney podała oficjalny cennik usługi „z plusem”, ale jedynie dla Stanów Zjednoczonych. Użytkownicy będą mieli tam do wyboru dwa warianty abonamentu: miesięczny (za 6,99 dol.) oraz roczny (za 69,99 dol.). Oczywiście ze względu na to, że jest to płatny serwis, nie będą pojawiać się w nim reklamy.
Disney+: plany są ambitne
Wytwórnia zakłada, że do końca roku fiskalnego 2024 usługa Disney+ będzie miała co najmniej 60, a może nawet 90 milionów abonentów (z czego 2/3 mają pochodzić spoza USA). Dodajmy, że Netflix obecnie ma około 140 milionów użytkowników.
Czym chce ich wszystkich przyciągnąć? Poza niską ceną i intuicyjną aplikacją dostępną na wszystkie kluczowe platformy (komputery, Smart TV czy konsole), między innymi wysoką jakością wideo (rozdzielczość 4K i obsługa HDR) oraz możliwością pobierania filmów do obejrzenia offline.
Najważniejszym punktem na liście jest jednak…
Obszerny katalog Disney+ (Plus)
Platforma Disney+ na wyłączność będzie miała w swoim katalogu filmy i seriale ze swoich najsłynniejszych marek – od producentów i nadawców, których właścicielem jest The Walt Disney Company, a są to między innymi: Walt Disney Pictures, Pixar, Lucasfilm, Marvel Studios, 20th Century Fox i National Geographic.
Wśród potwierdzonych tytułów znajdują się między innymi nowe produkcje spod znaku Star Wars (Gwiezdne wojny), serial osadzony w uniwersum Potworów i spółki, kilka pozycji z logo Marvela, odświeżony Zakochany kundel oraz dokumenty od National Geographic i 30 sezonów Simpsonów.
Już w momencie startu abonenci Disney+ będą mieli do swojej dyspozycji ponad 7500 odcinków najrozmaitszych seriali, 500 filmów (z ostatnich i wcześniejszych lat) oraz nowości: 25 oryginalnych seriali i 10 oryginalnych filmów.
Oczywiście z każdym miesiącem oferta będzie rozszerzana. W samym roku fiskalnym 2020 firma Disney zamierza zainwestować w produkcje około 1 miliarda dolarów, a cztery lata później roczny budżet wynosić ma już jakieś 2,5 miliarda.
Źródło: Disney, FlatpanelsHD, CNET, Engadget, inf. własna
Komentarze
7Sorry, ale tak się nie da. Nikt nie będzie wydawał 300 zeta miesięcznie, na same obonamenty do filmów. Zwłaszcza, że różnią się między sobą, może 10% oferty. Końcowym efektem jest to, że grzeją się łącza na zatoce.