Łatwiejszy w sterowaniu, ale ze słabszą kamerą. Taki jest Phantom 3 w wersji Standard.
DJI Phantom 3 to jeden z najlepszych dronów dostępnych obecnie na rynku. W sklepach możemy znaleźć dwie jego wersje: Advanced dla średnio zaawansowanych i Professional dla… profesjonalistów. Dziś chiński producent zaprezentował jeszcze jedną jego edycję, tym razem przeznaczoną dla początkujących lub po prostu mniej wymagających – Standard.
DJI Phantom 3 Standard wykorzystuje tę samą konstrukcję co bardziej zaawansowani bracia, ale został wyposażony w nieco niższej jakości kamerę i wiele funkcji, które pomogą amatorom z uśmiechem na ustach rozpocząć przygodę z dronową fotografią i nagrywaniem filmów – mowa tutaj między innymi o zwiększonej stabilności. Plus, co niezwykle ważne: jest o 200 dolarów tańszy od wersji Advanced.
Dron w wersji Standard został wyposażony w kamerę z obiektywem o 94-stopniowym polu widzenia i może nagrywać wideo w rozdzielczości 2,7K HD przy szybkości 30 klatek na sekundę. Jest też w stanie robić 12-megapikselowe zdjęcia w formatach JPG i DNG RAW.
Podobnie jak inne dorny DJI, Phantom 3 Standard może latać przez 25 minut na jednym naładowaniu akumulatora, oddalając się w tym czasie na odległość maksymalnie 1 kilometra i osiągając prędkość na poziomie 16 metrów na sekundę. Z kolei dzięki łączności WiFi nie tylko sterujemy dronem, ale też możemy otrzymywać podgląd z kamery na żywo.
Phantom 3 Standard będzie też kompatybilny z trzema trybami ułatwionego nagrywania DJI: Follow Me (kamera drona podąża za użytkownikiem), Waypoint Navigation (automatyczny lot drona z możliwością sterowania kamerą) oraz Point of Interest (określenie obiektu, wokół którego latać będzie dron, rejestrując go z każdej strony).
We wstępie wspominaliśmy, że jest taniej – nie oznacza to jednak, że jest tanio. Chętni do zakupu drona DJI Phantom 3 Standard wciąż muszą liczyć się z wydatkiem rzędu 800 dolarów.
Źródło: DJI, SlashGear
Komentarze
8Szkoda, że własnego aparatu podpiąć nie można pod automatykę...
Ile potrzeba czasu, żeby naładować od zera do 100% baterię po skończonym locie?