Chcielibyście nowych odsłon GTA każdego roku? Zdaniem producenta nie wyszłoby to serii na dobre.
Trudno o bardziej popularne gry niż te z serii Grand Theft Auto. Co stoi za ich sukcesem? Zdaniem Rockstar oraz Take-Two jednym z powodów jest fakt, iż nie debiutują one co roku.
Strauss Zelnick, CEO Take-Two, pokusił się w ostatnim wywiadzie o słowa, o które trudno podejrzewać ostatnimi czasy osoby z branży gier. W dobie dążenia do jak najszybszego wydawania gier brzmi to bowiem jak głos rozsądku. Jego zdaniem przykłady Assassin's Creed i Call of Duty pokazują, że wydawanie gier z danej serii co roku nie wychodzi danej marce na dobre. Po pierwsze trudno zadbać o najwyższą jakość, po drugie zaś gracze zaczynają być daną marką znudzeni.
„Rynek pyta nas dlaczego nie wypuszczamy swoich tytułów co roku. Uważamy, że z tytułami nie będącymi grami sportowymi lepiej poczekać dłużej, zbudować odpowiednie napięcie. Z jednej strony daje to szansę odpocząć danej marce, a z drugiej mieć pewność, że zdąży się zadbać o najwyższą jakość, która wymaga czasu. Nie można tego robić co roku.”
Strategia przyjęta przez Take-Two dotyczy nie tylko Grand Theft Auto, ale również Red Dead Redemption czy Max Payne. Nie zanosi się na to, aby w przyszłości coś mogło się zmienić.
Popieracie takie stanowisko, czy jednak preferujecie cykl wydawniczy chociażby przywoływanego już Assassin's Creed?
Źródło: gamespot
Komentarze
34Doskonały przykład dwóch wtop. Nastawionych na maksymalny zysk minimalnym nakładem.
bardziej zbugowanego multi nie widziałem w żadnej grze
http://pclab.pl/kom74290-10.html
2) Im więcej czasu producent ma na stworzenie gry tym jest lepiej dopracowana, fabuła czy sama gra jest ciekawsza i dłuższa. Fajnie przełożyło się to w GTA V bo na samą kampanie bite 50 godzin a do kompletnego 100% jakieś 90-100 godzin a Online zapewnia śmiało kolejne 100h żeby wszystko odblokować. No i samo wykonanie gry jest na wysokim poziomie (ciężko na rynku o lepszego konkurenta wykonanego w tym samym terminie).
Dlatego moim zdaniem lepiej jak producenci będą się przeplatać co 2 czy 3 lata i co roku każdy wydaje swoje i w ciągu roku jak każda gra zajmuje po miesiącu czasu czy dwa + gry coroczne (F1, Fifa PES, WWE) oraz gry sieciowe to masz cały rok na gry zawalony a i nie ma luki w ciągu roku no i wychodzą na rynek dobre, dopracowane produkcje choć z drugiej strony jeśli przychody z gry nie byłyby tak konkretne jak w GTA V (bo konsole starej generacji już zwróciły koszta produkcji GTA V a nowe konsole i PC dawały tylko zarobek) to firma jakby miała co 3 lata wydawać gry mogłaby zbankrutować chociaż Rockstar jakoś nie słychać aby miał kłopoty finansowe odkąd istnieje a firmy wydające gry ciągle jak Ubisoft czy EA a i owszem.
Słowem wolę czekać na grę 2-3 czy nawet 5 lat ale niech to dobrze działa i zrobi na mnie duże wrażenie a przynajmniej abym nie miał na co narzekać.