Dolphin: emulator konsol GameCube i Wii ze wsparciem dla DirectX 12
Emulacja gier wymaga odpowiednio wyższej wydajności, a interfejs DirectX 12 oferuje wzrost płynności animacji nawet o 50%.
Super Mario Galaxy to jeden z tzw. exclusive'ów na Wii
Powoli pojawiają się pierwsze gry mogące wykorzystać potencjał DirectX 12, który umożliwia lepiej wykorzystać potencjał nowoczesnych komputerów i tym samym uzyskać jeszcze wyższą wydajność. Niedawno nowy tryb został zaimplementowany do emulatora Dolphin.
Dolphin jest jednym z najciekawszych emulatorów konsol GameCube i Wii, bowiem pozwala na uruchomienie gier na dużym ekranie (monitorze lub podłączonym do komputera telewizorze). Emulowanie gier rządzi się jednak swoimi prawami, bo wymagana jest tutaj dużo wyższa wydajność niż platformy bazowej – do tej pory emulator pozwalał na korzystanie z interfejsu DirectX 11 lub OpenGL, ale ostatnia aktualizacja wprowadziła również obsługę DirectX 12.
Twórcy emulatora chwalą się, że nowy tryb pozwala zwiększyć płynność animacji przeszło o 50% względem DirectX 11 i ponad 10-krotnie względem OpenGL. Zerknijcie zresztą na wykresy poniżej (przedstawiają one wydajność w grach uruchomionych w 2,5-krotnie wyższej rozdzielczości niż nominalna).
Wprawdzie emulator jest jeszcze w fazie testowej, ale na pewno znajdą się chętni do jego wypróbowania - zainteresowanych odsyłamy do oficjalnego forum. Warto jednak pamiętać, że do uruchomienia aplikacji w DirectX 12 wymagany jest system Windows 10 oraz kompatybilna karta graficzna (co najmniej Radeon z serii HD 7000, GeForce z serii 600 lub zintegrowany układ graficzny z procesorów Intel Core z generacji Haswell).
Źródło: Dolphin
Komentarze
13A)jest ślepy i sam nie popatrzył na wykresy
B)nie pofatygował się żeby choć pobieżnie przeglądnąć opis na podlinkowanym forum
C)oba powyższe?
Może by wypadało wspomnieć że rzeczony wzrost wydajności odnosi się tylko do tytułów wymagających graficzne, te z większym obciążeniem dla CPU nie zyskują nic. To raz a dwa tekst "lub zintegrowany układ graficzny z procesorów Intel Haswell" jest co najmniej nie precyzyjny 3/4 iGPU w Haswellach nie obsługuje DX12. Jedynie Iris w najdroższych modelach. A trzy autorzy dodają że po uruchomieniu trybu dx12 spadło generalnie obciążenie CPU.
https://forums.dolphin-emu.org/Thread-resident-evil-2-high-res-ui-textures-v2-2-ntsc-ghae08