Edytor tekstowy do współpracy w przedsiębiorstwie - tym ma być Dropbox Paper oficjalnie dostępny na smartfonach i w przeglądarce.
Dropbox staje się powoli kompletny. Pozwala już nie tylko na przechowywanie plików, ale też ich tworzenie i wspólną edycję. Światło dzienne ujrzało narzędzie Paper, będące biznesową odpowiedzią na Google Docs.
Dropbox Paper oficjalnie dostępne
Prace nad Paper ruszyły już jakiś czas temu, a sama zapowiedź narzędzia miała miejsce w październiku 2015 roku. Dziesięć miesięcy później rozpoczęły się jego publiczne beta testy, by teraz został wreszcie udostępniony w wersji stabilnej.
Dropbox kładzie coraz większy nacisk na sferę biznesową, a Paper jest kolejnym na to dowodem. Jest to edytor dokumentów bardzo podobny do tego, który serwuje firma Google. Cechuje go minimalizm, a największymi zaletami mają być łatwa współpraca i pełna integracja z chmurowym dyskiem.
Co umożliwia Paper?
W swojej obecnej postaci Dropbox Paper jest bardzo prostym narzędziem – zarówno pod względem łatwości obsługi, jak i funkcjonalności. Umożliwia importowanie i edytowanie (także w grupach) plików różnego typu, także tych z konkurencyjnych pakietów biurowych.
W zakresie tworzenia i edycji Paper umożliwia formatowanie tekstu, tworzenie list i tabel, wstawianie zdjęć i innych obiektów z sieci. Dobrze prezentuje się również system komentarzy, szczególnie przydatny podczas współpracy.
Ale…
Pozostaje jednak pytanie, czy Paper zdoła przekonać przedsiębiorstwa płacące dziś za (znacznie bardziej rozbudowane) Office 365 czy Google G Suite do przejścia na Dropbox. Czas pokaże, ale wiele wskazuje na to, że firma z pudełkiem w logo będzie tego czasu potrzebowała całkiem sporo.
Jeśli chcecie, możecie poznać usługę już dziś, także w języku polskim. W tym celu należy wejść na stronę Dropbox Paper.
Źródło: The Verge, Dropbox
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!