Dropbox chce wyróżnić się na tle konkurencji i promować swoją usługę inaczej. Cel: stać się narzędziem do „współtworzenia”, a nie tylko „współpracy”.
Biały i niebieski – te dwa kolory przeważają praktycznie w każdej usłudze chmurowej dostępnej na rynku. A jeśli nie te, to inne, równie „stonowane”. Dropbox (który do niedawna zaliczał się do tej grupy) chce się wyróżnić na tym tle.
Dropbox stawia na kolory i zdaje się wychodzić z założenia, że im odważniejsze połączenia, tym lepiej. Wraz z kolorami przychodzi nowy oficjalny font o nazwie Sharp Grotesk oraz nieco odświeżone, wyraźnie „spłaszczone” logo (w którym niebieski i biały nie są jedynymi słusznymi kolorami):
Nowa kolorystyka ma być wykorzystywana przede wszystkim w kampaniach marketingowych – do celów promocyjnych. Sama platforma pozostanie pod tym względem „stonowana”, aby transformacja nie odbywała się kosztem produktywności w pracy i w domu.
Dzięki tym działaniom Dropbox ma wyróżnić się na tle konkurencji, która poważnie rozrosła się w ostatnich latach. Cel jest taki, by w usłudze widzieć narzędzie nie tyle do „współpracy”, co do „współtworzenia”. Trafia do was coś takiego?
Źródło: Dropbox, The Verge, AdWeek
Komentarze
3