Wydarzenia

Dzięki nowoczesnemu systemowi ERP można poprawić poziom satysfakcji klientów

przeczytasz w 3 min.

Epicor zachęca producentów z branży metalowej: wykorzystajcie nowoczesny system ERP, aby poprawić satysfakcję klienta

Firma Epicor Software Corporation zachęca producentów z branży obróbki metali do podnoszenia poziomu satysfakcji ich klientów i podkreśla jak ważną rolę w tych działaniach odgrywa nowoczesny system planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP). Nowy raport IDC Manufactoring Insight ujawnił niedawno, że istnieje różnica pomiędzy firmami korzystającymi z dojrzałej i niedojrzałej strategii obsługi klienta, która wpływa bezpośrednio na ich konkurencyjność.

Autorzy raportu podkreślają, że większość producentów z branży obróbki metali jest zgodnych co do tego, że poprawa jakości obsługi klienta ma coraz większe znaczenie dla zwiększenia rentowności i generowania zysków. Firmy nie wiedzą jednak w jaki sposób zwiększyć satysfakcję klienta, jakie znaczące biznesowe korzyści może to przynieść oraz jak ogromną rolę odgrywa technologia w tworzeniu relacji z klientami.

„Wielu producentów z branży metalowej odchodzi obecnie od standardów produkcyjnych i wyrobów bazowanych na katalogach, na rzecz produktów tworzonych specjalnie na zamówienie klienta” – powiedział Pierfrancesco Manenti, dyrektor badań IDC Manufacturing Insights w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki. „Oznacza to, że żadne zamówienie nie jest takie samo i obsługa klienta w tym przypadku staje się absolutnie najważniejsza. Zdolność producenta do efektywnego radzenia sobie z wymaganiami klientów, od projektu produktu do jego konfiguracji i produkcji, jest niezbędna do pokonania konkurencji i tworzenia długoterminowej lojalności klientów” – dodał.

„Zaskakujące jest jednak to, że blisko 16% ankietowanych, czyli dwukrotnie więcej niż w innych branżach, nadal uważa, że najbardziej istotnym czynnikiem, dla którego klienci ciągle kupują, jest spełnianie ich oczekiwań cenowych. Nie rozumieją oni w pełni związku pomiędzy wysokim standardem całej operacji a jego wpływem na klienta” – powiedziałł Manenti.

Wpływ tego podejścia będzie wyraźny przez jakiś czas, ale wiodący producenci w branży metalowej muszą zrozumieć, że czynniki takie jak obawy związane z rzetelnością dostaw, słaba jakość produktów i długi czas realizacji wpływają negatywnie na jakość obsługi klienta.

„Z przeprowadzonych badań wynika jasno, że producenci branży metalowej powinni zacząć działać” – powiedział John Hiraoka, wiceprezes oraz dyrektor ds. marketingu w firmie Epicor. „Jesteśmy przekonani, że mają wielką szansę na zdobycie przewagi nad konkurencją poprzez bardziej dojrzałe podejście do obsługi klienta. Fakt, że ponad dwa razy więcej producentów branży metalowej, w porównaniu z innymi branżami, ciągle uważa, iż cena ma największy udział w tworzeniu lojalności klienta, wpływa na poszerzenie luki pomiędzy dojrzałymi i niedojrzałymi przedsiębiorstwami. Jest to dobra okazja dla tych, którzy zdecydują się podjąć krok, aby wyróżnić się spośród konkurencji, oferować usługi o wartości dodanej i zwiększyć swój udział na rynku. Otwarta i nowoczesna platforma ERP, wykorzystująca technologię mobilną, zapewnia szerszą gamę możliwości współpracy i kontaktów z klientami, w tym jakość, zarządzanie usługami gwarancyjnymi oraz zarządzanie relacjami z klientem (CRM), co sprawia, że jest kluczowym czynnikiem tworzenia doskonałej obsługi klienta, która wpływa na konkurencyjność. Zachęcamy wszystkich producentów z branży metalowej do oceny poziomu swojej dojrzałości w obrębie satysfakcji klienta oraz do spojrzenia na to, jak nowoczesny system ERP nowej generacji może pomóc w budowaniu strategii skoncentrowanej na kliencie” – wyjaśnił.

Kluczowe wnioski ankiety:

  • Blisko 16 proc. producentów z branży metalowej – prawie dwukrotnie więcej niż w innych branżach – w dalszym ciągu uważa, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na lojalność klientów jest cena spełniająca ich oczekiwania.
  • Producenci branży metalowej są gotowi inwestować w swoją infrastrukturę IT po to, aby lepiej reagować i zapewniać lepszą obsługę klienta (46,4 proc.).
  • Główną przeszkodą w budowaniu lepszej satysfakcji klienta jest brak funduszy, potrzebnych do wprowadzenia niezbędnych zmian, co stwierdziło ponad 47 proc. ankietowanych.
  • Blisko 28 proc. producentów z branży metalowej uważa, że system ERP jest platformą łączącą back office z front office, która usprawnia interakcje biznesowe dostawców i klientów.
  • W przeciwieństwie do innych branż, wysoki odsetek ankietowanych (35 proc.) uważa, że ich obecny system ERP ma ograniczony wpływ na poziom satysfakcji klienta.
  • 23 proc. respondentów w tym sektorze posiada samodzielnie zbudowany system, a 17 proc. nie posiada ERP w ogóle.
  • Większość ankietowanych uważa, że tradycyjny system ERP nie wspiera wystarczająco relacji
    z klientami i potrzebna jest poprawa współpracy pomiędzy funkcjami biznesowymi.
  • Nowe technologie wirtualizacji 3D zajmują wysoką pozycję wśród osób pytanych o oczekiwany wpływ na klientów oraz o ocenę i współpracę nad projektem produktu i jakością.
  • Producenci branży metalowej są nieświadomi korzyści wynikających ze stosowania nowych aplikacji mobilnych i social media. Aplikacje te, zintegrowane z systemem ERP, mogą zwiększyć przepływ informacji biznesowych oraz informacji do dostawców i klientów. Dostarczają pracownikom możliwość lepszego dostępu do dokładniejszych informacji w czasie rzeczywistym
    i ostatecznej poprawy relacji z klientem.

http://www.epicor.com/poland/Pages/default.aspx

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login