Premiera systemu enova365
Po udanym programie pilotażowym zakończonym w lipcu 2013 r., w którym uczestniczyli wybrani Autoryzowani Partnerzy Soneta, chmurowa wersja systemu – enova365, oficjalnie weszła do sprzedaży.
Program pilotażowy enova365, którego celem było rozszerzenie środowiska testowego, pozwolił wyodrębnić te elementy, które w pierwszej kolejności powinny zostać udostępnione użytkownikom. Soneta sp. z o.o., producent systemu enova365, w drugiej połowie sierpnia br. uruchomił pierwsze trzy moduły enova365: Handel Start, obsługujący najważniejsze procesy związane z działalnością handlową i gospodarką magazynową oraz Pulpit Pracownika i Pulpit Kierownika, które służą do samoobsługi pracowniczej, będące kontynuacją produktu enovaNet Kadry Płace. Rozwiązanie umożliwia generowanie oraz zarządzanie wnioskami pracowniczymi i czasem pracy online z dowolnego miejsca o każdej porze. Już jesienią br. dostępny w chmurze będzie moduł Kadry Płace, a w I kwartale 2014 r. firma zapowiada udostepnienie całej funkcjonalności enova w chmurze obliczeniowej. Równocześnie firma Soneta prowadzi prace nad rozwiązaniami dedykowanymi dla urządzeń mobilnych.
enova365, z interfejsem użytkownika opartym o HTML5, to kontynuacja systemu enova ERP. Jego wyróżnikiem jest możliwość dostępu do programu przy użyciu dowolnej przeglądarki internetowej obsługującej standard HTML5, niezależnie od środowiska i systemu operacyjnego. Rozwiązanie enova365 jest dostępne w dwóch modelach: jako usługa pracująca w chmurze publicznej na platformie Windows Azure oraz jako oprogramowanie instalowane w chmurze prywatnej, z możliwością pełnej integracji z systemem enova (okienkowym).
„Celem wprowadzenia enova365 do naszej oferty nie jest zastąpienie dotychczasowego systemu enova. Dzięki zastosowanej technologii, wykorzystującej wspólny rdzeń systemu, enova365 jest naturalnym i w pełni zintegrowanym rozszerzeniem dotychczasowego systemu ERP o technologie internetowe. To unikalne rozwiązanie dostarcza użytkownikom nowych możliwości wykorzystania systemu enova” – mówi Zbigniew Boguś, Program Manager enova365 w firmie Soneta.
Unikalność rozwiązania enova doskonale obrazuje wzór 1x3x2, który firma Soneta zdradziła na początku roku - jeden zintegrowany system ERP, trzy wersje (srebrna dla małych, złota dla średnich i platynowa dla dużych firm), dwa sposoby korzystania z systemu (tradycyjny i chmurowy). Ta strategia produktu przekłada się na praktyczne aspekty użytkowania programu. Osoby pracujące na enova intuicyjnie będą wiedzieć jak korzystać z enova365, a przyszli Klienci nie kupują przysłowiowego „kota w worku”, tylko system sprawdzony przez dotychczasowych użytkowników. enova i enova365 to ten sam produkt, różni je jedynie interface (okienkowy i html-owy). W praktyce kilka osób może pracować na różnych urządzeniach i na jednej bazie danych. Przykładowo księgowa w biurze stacjonarnie, a handlowcy na urządzeniach mobilnych.
Systemy ERP w chmurze, takie jak enova365 wpisują się w trend związany z coraz większą popularnością pracy zdalnej i dynamicznie zmieniający się rynek usług informatycznych. Według szacunków firmy Gartner, około 15% przedsiębiorstw wejdzie w rozwiązania chmurowe do 2015 roku, co w większości przypadków może oznaczać konieczność wymiany oprogramowania do zarządzania. Nie dotyczy to użytkowników enova, którzy mogą w prosty sposób rozwinąć swoją działalność o pracę w chmurze, nie zmieniając wykorzystywanego programu.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!