Czyżby pokaz nowego silnika?
Zanim nadejdą konsole nowej generacji, te istniejące obecnie powoli się starzeją. To z kolei sprawia, że istotną platformą docelową dla twórców gier są komputery stacjonarne. Z pewnością przy najnowszym produkcie, PC będzie priorytetem Epic Games, gdyż to właśnie w tym studio tworzony jest produkt przeznaczony wyłącznie na blaszaki.
Po zapowiedzi z ust głównego projektanta, Cliffa Bleszinskiego, a także Mike'a Cappsa, pecetowi gracze zaczęli zacierać ręce. Czy można się domyślać czym będzie nadchodzący tytuł? Wielu wskazuje na grę akcji wykorzystującą Unreal Engine 4.
Powyższy silnik według ogłoszenia z 2005 roku jest tworzony już od 2003. Jednak cztery lata temu Tim Sweeney z Epic Games przyznał się, że jest on głównie projektowany z myślą o konsolach. Czy to możliwe, że w miarę starzenia się urządzeń platforma docelowa zmieniła się?
Pewne jest, że w lutym tego roku Mark Rein, CEO firmy zapowiedział nadchodzącą przed 2013 grę na UE4, która ma zaszokować graczy. Czyżby wyłączność tytułu na PC dodatkowo usprawiedliwiał fakt, że będzie głównie pokazem silnika, który na słabszych konsolach nie rozwinąłby skrzydeł?
Więcej o grach:
- Dark Souls - hardcorowa produkcja zawita na PC!
- Defiance: gra MMO na małym ekranie i w komputerze jednocześnie? (zwiastun)
- Max Payne Mobile: kultowa gra akcji wkróce na smartfony i tablety
- Resident Evil: Operation Raccoon City – darmowa misja od Capcom (zwiastun)
Źródło: InsideHW
Komentarze
113Gry nie są już naszym dobrem tylko narzędziem tak skonstruowanym by na wielu szczeblach porozumień między branżowych pozwolić zainteresowanym zarobić na nas pieniądze.
RAGE uzmysłowił mi, że siła leży w oprogramowaniu a te jest w stanie uczynić cuda w ramach dostępnego haerware'u.
Zaczynam w ogóle odwracać się od sceny gier bo została ona zepsuta (tak jak kilka lat temu zrezygnowałem z TV, na które nie dało się już patrzeć). Szkoda.
ps. Zepsucie postępuje także w świecie oprogramowania operacyjnego. Windowsy (a nawet ostatnie Androidy) zjadają każde nowe osiągnięcia techniki tworząc marazm - hamują miarodajne korzyści z nowych rozwiązań sprzętowych.
Ale nikt nic nie ujawnił,to tech demo wiadomo render wypieszczony itp
bardziej ludzi ciekawi jak to w "akcji wygląda".
Wracając do tematu pewnie jakaś pokazówka może nowy UT? albo inny fps sieciowy
Amerykańska armia zakupiła nie tylko UE4 ale także Cry Engine 3, po prostu są coraz bardziej zainteresowani trenowaniem żołnierzy w symulatorach. I na to ich stać.
Co do silnika, CEO firmy nigdy nie powiedział że jest on projektowany z myślą o konsolach. To byłby strzał w stopę, niezależnie od tego jak mały udział rynku mają w porównaniu do konsol PC-ty. Powiedział on że pierwsza gra na tym silniku ukaże się dopiero na nowej generacji konsol. I niema w tym nic dziwnego. Większość efektów graficznych które zapewnia [silnik]. Nie jest nawet przez konsole obsługiwanych.
@aendrju
Nie troluj.
Jakieś fakty na potwierdzenie tej smiałej teorii? Praktycznie wszystko jest tworzone na bazie jednego projektu multiplatformowego, a później najwyżej doklei się na siłę posprocessing z DX11 i latające trókąty z physx'a i na tym kończy się wyróżnianie pecetowej plaftormy. Na dodatek wynyka to głównie z banalności samej implementacji, która nie pochłania nawet promila czasu i kosztów całości projektu.
Pewnie bedzie to gra, ktora przez kilka lat, bedzie sluzyc do testowania nowych kart graficznych i procesorow, jak stary dobry Crysis.
Kolejny powód jest taki, że wersje gier na pc, sprzedają się gorzej od wersji konsolowych, nawet doliczając pecetowi jakiś procent z dystrybucji cyfrowej, to te liczby i tak są sporo niższe. Do tego ceny gier w ogóle się nie zmieniły, są takie same jak 10, 15 lat temu, a inflacja nie stoi w miejscu.
"gejmingowego" kopa w dupę i czekam i czekam.... :)
Czy ten spór będzie trwał do końca świata? Nie wiem czy to wytrzymam jeszcze te 8 miesięcy ;)
Co do konsol: to śa TYLKO i WYŁĄCZNIE komputery tylko z wbudowanym innym firmaware'm. Więc nie jest na miejscu przechwalanie konsol.
Konsole są tylko po to żeby można było popykać w FIFĘ ze znajomymi/po robocie się rozwalić na kanapie z padem w ręku lub żeby se pograć w niskiej cenie (bez ukrywania niczego konsole są tańsze)
Trudno nie zauważyć, że na rynku pc coś się zmieniło. Zaczęły dominować gry mmorpg, moba, społecznościowe i przeglądarkowe. Sukces odnoszą prawie wszystkie gry oparte na modelu płatności free to play. "Klasyczne" gry odeszły nieco w cień.
Pisałem wcześniej, że każdy sprzęt do grania rozwija się indywidualnie, a teraz wyobraźcie sobie, co się stanie, jeśli potwierdzi się plotka, że PS4 i X720 będą tylko 3, 4 razy mocniejsze od poprzedników. Co się stanie z grami multiplatformowymi na pc? Czy będzie sens kupować nowe procesory i karty graficzne do pc? Kto będzie robił gry na pc, które wykorzystają jego moc? Jeśli słabsze konsole będą również tańsze, to może sprzedać się ich sporo więcej niż teraz, błędem Sony w tej generacji była cena startowa PS3, 499 i 599 dolarów w zależności od wersji. Gdyby cena PS4 na starcie wynosiła od 299 do 399 dolarów, to sprzedaż będzie dużo wyższa. Znaczna część graczy konsolowych nie zwraca szczególnej uwagi na grafikę, nie wiem czy wiecie, ale w ostatnich 5 latach Sony sprzedało 15 do 20 mln sztuk PS2 mimo obecności na rynku PS3. Niższa cena konsoli, to więcej sprzedanych
egzemplarzy, a więcej sprzedanych konsol, to więcej sprzedanych gier.
oglądania się na inne systemy do gier (konsole też się między sobą różnią) i pecet musi sobie sam poradzić, konsolom nic do tego.
Zapamiętajcie jedną rzecz, konsole i pecety nie muszą rozwijać się w podobnym kierunku.
Co do Engine'a to super że pracują nad UE4, ponieważ UE3 sporo zdobył miejsca w środowisku gier.
Cena 200 zł do uzgodnienia