Firma Epson wierzy, że okulary rzeczywistości rozszerzonej sprawdzą się w wielu zastosowaniach. Jakich?
Okulary rzeczywistości rozszerzonej nigdy nie zyskały większego uznania, nawet pomimo ogromnego potencjału. Wystarczy wspomnieć o porażce, jaką zakończył się projekt Google Glass. Jest jednak firma, która wciąż wierzy w to rozwiązanie, a nawet dynamicznie rozwija swój gadżet tego typu. To Epson i jego Moverio.
Firma Epson odwiedza tegoroczną edycję targów Photokina, aby pochwalić się swoimi nowymi okularami AR. Japoński producent prezentuje Moverio BT-300 – wielofunkcyjny gadżet z ekranem Si-OLED, o którym już pisaliśmy, a który tym razem zostanie przedstawiony jako idealny kompan dla drona.
„Lekkie okulary Moverio BT-300 zapewniają pilotom dronów oraz fotografom niespotykaną dotąd precyzję kontroli oraz wysoką jakość obrazu”, twierdzi producent i dodaje, że najważniejszą cechą jest tutaj jego zdaniem to, że operator ma widok z dronowej kamery, a równocześnie widzi to, co naprawdę go otacza.
Epson prezentuje także wzmocnione okulary Moverio Pro BT-2000, które znaleźć mają wiele zastosowań. Przede wszystkim mają sprawdzić się podczas zdalnej asysty i szkoleń. Jak chwali się producent: „okulary BT-2000 ułatwiają wykonywanie skomplikowanych czynności serwisowych w trudnych środowiskach”.
O co chodzi? Ano o to, że użytkownik inteligentnych okularów może uzyskać natychmiastowy dostęp do dokumentacji danego urządzenia, które uległo awarii, a nawet przekazywać widziany przez siebie obraz pomocnikowi. – „Korzystanie z nich nie wymaga użycia rąk, ułatwiając wykonywanie złożonych zadań”, dodaje producent.
„Firma Epson nieustannie udoskonala okulary Moverio, przystosowując je do różnorodnych specjalistycznych zastosowań. Oprócz rozwiązań do pilotażu dronów i prac przemysłowych, nowoczesna platforma Moverio pozwala partnerom na tworzenie szerokiej gamy aplikacji rzeczywistości rozszerzonej dla użytkowników indywidualnych oraz firm”.
Epson ma nadzieję, że w przyszłości okulary Moverio sprawdzą się nie tylko w zastosowaniach specjalistycznych, ale też na co dzień – podczas odwiedzania muzeów, brania udziału w wydarzeniach sportowych i kulturalnych czy też grania w gry w rzeczywistości rozszerzonej.
Źródło: Epson
Komentarze
5Jestem pewny, że tak jak to było z komputerem osobistym, odtwarzaczem MP3, smartfonem, tabletem i smartwatchem, gdy Apple wyda swój produkt to będzie hype, boom i ogromnie zwiększy się sprzedaż. Tak więc wszystko zależy od Apple.